Aviseringar
Rensa alla

Snoka i mina filer? (Ipred-lagen)


Ämnesstartare

wakajwaka:

skulle man verkligen bli tagen för logg-filer? Om de blir rättegång måste de väll bevisa att varje fil stämmer överens med vad den heter också, som de gjorde i piratebay rättegången.

jag vet inte vi har inte sett den första civilrättsliga rättegången än så egentligen vet nog ingen. dock så skulle det iaf kunna försvaga ens trovärdighet i rätten om man försöker säga "va prins.caspian.avi den har jag aldrig hört talas om måste vara någon som använt mitt trådlösa" samtidigt finns loggfiler som visar att du har sett en film som heter prins.caspian.avi osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Sluta sprida lögner, de sätter dit dom de känner för. Varken upp eller nerladdare går säkra. Vet du varför? För att skrämma båda parter är effektivare än bara en av dom.

Haha bara för du själv blivit tagen eller? Vadå lögner, de har ju själv berättat hur det fungerar, Beatrice Ask, Justitieministern i en intervju! Tror inte hon ljuger direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erikarbast:

Men snälla... Varför gör dom inte det då! Det är ju för fan viktigare att ta fast uppladdarna än alla de som laddar ner. Isåfall måste de lägga ner otroligt mycket pengar mer om de ska ta fast alla som laddar ner.

De kan fortfarande sätta dit dig. Spelar det någon roll om de vill ha åt uppladdarna mer? Lagen hade ju vart meningslös om folk fortfarande laddat ner lika mycket. De sätter dit både uppladdare och nerladdare. Sedan om en massa går fri, det är ju en självklarhet som inte ens borde nämnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

De kan fortfarande sätta dit dig. Spelar det någon roll om de vill ha åt uppladdarna mer? Lagen hade ju vart meningslös om folk fortfarande laddat ner lika mycket. De sätter dit både uppladdare och nerladdare. Sedan om en massa går fri, det är ju en självklarhet som inte ens borde nämnas.

Ja såklart de kan, Men de är uppladdarna de FRÄMST vill ha åt ju! Självklart att de kan sätta dit både de som laddar ner och de som laddar upp. Det är ju bättre om de fångar 1 person som lägger upp massa nya filmer så att filmindustrin förlorar massa pengar, än att sätta dig alla som laddar ner. Jag har ju inte direkt påstått att de som laddar ner går helt fria. Men risken är mindre för den som laddar ner än för de som laddar upp!


   
SvaraCitera

erikarbast:

Jag har ju inte direkt påstått att de som laddar ner går helt fria.

erikarbast:

De som ladda ner har nästan ingen risk alls att bli upptäckta!

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

grön_apa:

använder själv inte windows så inte riktigt mitt område menmen..

Okej, truecrypt själv spara inga loggar, det kan man stänga av. Se kör jag xp, så vistas funktion är inte så relevant.


   
SvaraCitera

grön_apa:

igt finns loggfiler som visar att du har sett en film som heter prins.caspian.avi osv.

Sant.. Men man kan ju inaktivera loggar för t.ex. Senaste använda samt VLC. Vilka loggar vare du menade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Sant.. Men man kan ju inaktivera loggar för t.ex. Senaste använda samt VLC. Vilka loggar vare du menade?

alla möjliga har inte direkt koll på vad som loggas i windows då jag inte använt det på några år... men är det inte så att tex sökfunktiner indexerar allt innehål och sånt, och sen så har väl microsoft en historia av att logga allt möjligt på obskyra ställen..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera