Aviseringar
Rensa alla

Snopp storlek < GRABBED YOUR ATTENTION DIDN`T IT ಠ_ಠ


Ämnesstartare

Kvinnor har igenom en längre tid sagt att "MÄN har förväntning om att man ska se ut som en modell" när dom kollar i tidningar, "bantnings tips" "plastikoperationer", etc (Reklam överlag)
Min fråga är då, MÄN ser sådana reklamer överallt, snopp storlek------ BEYOND , har sett sådana sen jag i stort sätt började surfa på nätet ordentligt när man var typ 12-13, HUR MÅNGA KÄNNER "MÄN" EGENTLIGEN SOM KÖPER SÅDANT PREPARAT? Eller egentligen folk som gnäller om sådant i tidningar? Tycker bara att kvinnor gör sig till större offer än dom är- Detta är en generell åsikt och om du inte alls känner dig träffad så är det förmodligen inte så för dig. 

Let the war begin. 

11_0.png


   
Citera
Ämnesetiketter

mm alla vet ju att inget är skönare än att bli spräckt i fittan av en megasnopp


   
SvaraCitera

Snoppstorlek heter det lärde jag mig igår Rodnar


   
SvaraCitera

Ja jag tycker kvinnor gör sig till större offer än de är, eller mer korrekt, de kanske är offer men de glömmer bort att männen är fast under samma tak.

Så vad förväntas av kvinnor? Att de är smala (kan man vara utan att träna), sköter sin hygien och är allmänt fräscha och trevliga personlighetsmässigt.

Vad förväntas av män? Vara långa, vältränade genom fysisk träning, framgångsrika karriärmässigt/ekonomiskt, snygga, stor kuk, manliga men ändå feminina (I Sverige), självsäkra, kompromisslöst initiativtagande, roliga, charmiga, hög social status.

Eftersom det är männen som konkurrerar med varandra om kvinnorna och inte tvärtom så är pressen bra mycket större på oss.


   
SvaraCitera

Ja, du fick verkligen min uppmärksamhet. Fick kväljningar av särskrivningen.


   
SvaraCitera

Gillar särskrivningen.. NOT, till och med Google translate översätter korrekt.


   
SvaraCitera

Håller med om att könsnormer har negativ inverkan på båda könen. Dock skulle jag påstå att kvinnor borde höja sina röster mer, inte tystas ned med att de är överkänsliga. Detta säger jag med tanke på stora löneskillnader etc etc


   
SvaraCitera

Skäms när jag ser folk som är 20+ som särskriver. Lär man sig ingenting i skolan nuförtiden?


   
SvaraCitera