Aviseringar
Rensa alla

Snurra mynt mellan fingrarna.


Ämnesstartare

Hur tusan gör man det egentligen? tänkte jag kunde lära mig det.
Så hemliga knep, rekommenderade mynt.. allt som kan hjälpa[cool]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

DR_DEO:

tänkte jag kunde lära mig det.

För att uppnå vad?


   
SvaraCitera

nödvändigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet, när man snurrar tillexempel en femkrona fram och tillbaka över knogarna. Onda snubbar i filmer brukar göra det ibland. Two-face i batman tillexempel [cute]
Det är svårt att förklara. Man kan göra det för att träna fingerfärdighet och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara att öva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, men det finns ju uppenbart någon form av teknik bakom. Inge bra om man lär sig det fel från början [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DR_DEO:

jo, men det finns ju uppenbart någon form av teknik bakom. Inge bra om man lär sig det fel från början [sad]

En snabb googling =
"Testa med femkrona om du har lite större händer/fingrar och enkrona om du har små.
Kläm myntet mellan tummens yttersta led och pekfingrets innersta.
För tummen uppåt tills myntet tippar över pekfingret och lägger sig på det. Sen för du upp långfingret en liten bit och sen ner igen så du greppar kanten på myntet. Fortsätt ner med långfingret så rullar myntet över på långfingrets ovansida. Så fortsätter du till lillfingret. Där kan du välja att låta myntet glida ner mellan ring- och lillfingret och fånga upp det med tummen och dra det tillbaka till ursprungsläget och börja om, eller som jag brukar göra, möta upp med andra handens tumme/pekfinger och börja om med den andra handen.
Man ska inte klämma hårt om myntet vilket är vanligt i början, utan slappna av så går det smidigare.

Öva långsamt och testa dig fram. Gör det när du kollar på tv eller liknande. Efter ett tag behöver du inte ens titta på händerna utan myntet "rinner" fram mellan fingrarna."

Och du får gärna citera i fortsättningen om du skriver till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Och du får gärna citera i fortsättningen om du skriver till mig.

Ansåg det inte särskilt nödvändigt, eftersom du var den enda som svarat efter mitt senaste inlägg..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DR_DEO:

Ansåg det inte särskilt nödvändigt, eftersom du var den enda som svarat efter mitt senaste inlägg..

Hur ska jag annars veta att du har svarat? Jag kanske skriver i 100 trådar varje dag (nej det gör jag inte men det var ett exempel) och då orkar jag liksom inte gå och kolla i varje tråd om nån har svarat.

Och i mitt förra inlägg fick du förresten svar, så nu bör du ju veta hur man gör. Varsågod och hoppas det funkar.


   
SvaraCitera
Hando

Öva och lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Hur ska jag annars veta att du har svarat? Jag kanske skriver i 100 trådar varje dag (nej det gör jag inte men det var ett exempel) och då orkar jag liksom inte gå och kolla i varje tråd om nån har svarat.

Åh tusan. Ber om ursäkt för min okunnighet, men jag var inte medveten om att det fungerade så [blush]
Tack för tippsen btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DR_DEO:

Åh tusan. Ber om ursäkt för min okunnighet, men jag var inte medveten om att det fungerade så [blush]

Lugnt [crazy]

DR_DEO:

Tack för tippsen btw.

[smile]


   
SvaraCitera

DR_DEO:

Hur tusan gör man det egentligen? tänkte jag kunde lära mig det.
Så hemliga knep, rekommenderade mynt.. allt som kan hjälpa

Jag kan bara rotera femmor. Men även det är svårt. Jag kan däremot rotera pennor flera varv mellan varje finger. Det är egentligen onödigt kunnande men har man inget roligare liv så...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera