Aviseringar
Rensa alla

Snusk arbetskollega


Kudhos

Sammy:

Hade han varit närgången rent fysiskt så hade det varit en sak, men sexuella skämt förekommer på alla arbetsplatser och detta är uppenbarligen inget mot TS personligen då han är så mot alla och TS är den enda som inte uppskattar det.

Min gissning är att du inte skulle se lika allvarligt på detta om TS var kille och kollegan en äldre kvinna.

Sexuella skämt av den naturen är olämpliga på en arbetsplats. Min arbetsplats har sexuella skämt, men inte alls på sån nivå. Det är ganska sexistiskt att se hans skämt som "bara en rolig grej på jobbet skratta med". 

Verkligen inte. Kudhos är all business


   
SvaraCitera

Kudhos: . Det är ganska sexistiskt att se hans skämt som "bara en rolig grej på jobbet skratta med".

De flesta gör ju det så uppenbarligen är det ju bara TS som är ovanligt känslig.


   
SvaraCitera
Kudhos

Sammy:

De flesta gör ju det så uppenbarligen är det ju bara TS som är ovanligt känslig.

Nej. Kollegan har korsat linjen och det fanns inget samtycke att det var okej skämt. TS bör kontakta chef och HR med stöd från andra som upplevt det


   
SvaraCitera

Kudhos:

Nej. Kollegan har korsat linjen och det fanns inget samtycke att det var okej skämt. TS bör kontakta chef och HR med stöd från andra som upplevt det

Men andra som har upplevt det har ju inget problem med det så därför är det en konflikt mellan TS och kollegan och bör i första hand tas dem sinsemellan och i andra hand med chefen. Har du aldrig fått lära dig konflikthantering?


   
SvaraCitera
Kudhos

Sammy:

Men andra som har upplevt det har ju inget problem med det så därför är det en konflikt mellan TS och kollegan och bör i första hand tas dem sinsemellan och i andra hand med chefen. Har du aldrig fått lära dig konflikthantering?

Och rätt sätt att visa att man är seriös är att prata med den som bestämmer. Sånna gubbar kommer inte lyssna på TS. De kommer försvara sig själva och förminska problemet. Chef och HR is the way to go


   
SvaraCitera

Tråkigt! Känns som att kränkningarna blivit en del av arbetsplatsen om det pågått under en längre tid, vilket är förkastligt från alla parter involverade i företaget (förutom de som kränks då förstås) . Du kan ju pejla läget bland andra kvinnliga medarbetare och se om det är fler som känner sig utsatta. Men jag håller med Kudhos om att du skall vända dig till HR eller chefen, alternativt något skyddsombud om ni har det. Detta är inte okej! Arg


   
SvaraCitera

Kudhos:

Och rätt sätt att visa att man är seriös är att prata med den som bestämmer. Sånna gubbar kommer inte lyssna på TS. De kommer försvara sig själva och förminska problemet. Chef och HR is the way to go

Och hur vet du att han inte kommer att lyssna på TS? Att man är sexistisk gör en inte automatiskt till en dålig människa.


   
SvaraCitera

Bästa att du får din chefs sympati och säg att du mår dåligt över snusk kollegans sexistiska beteende emot dig.

Våga markera tydligt att du inte tycker det är okej att han beter sig så. 
Säg '' Jag ska fan säga till min kille vad du håller på med, lägger du inte av med dina äckliga uttalanden så räkna med att han kommer att hälsar på dig'' 

Såna människor måste man äga ut för annars slutar dom oftast inte.  


   
SvaraCitera

Fyfan vilket äckel.. 
Ni som skrivit i tråden att det inte är någonting och att den som säger till honom gör fel. Tänk lite igen.. inte fan beter man sig sådär när man är 55? "Pojkar e pojkar hohohohoho"
Sluta skyll på att hon gör fel som PÅPEKAR när en ÄCKLIG GUBBJÄVEL GÖR FEL! Det ska vara en arbetsplats ingen bordell.. 

Gå till din chef. Stå på dig och lyssna inte på någon som kallar dig fånig. Det är vedervärdigt att bete sig som den där gubbe gör.


   
SvaraCitera

Starkill91 : Säg '' Jag ska fan säga till min kille vad du håller på med, lägger du inte av med dina äckliga uttalanden så räkna med att han kommer att hälsar på dig''

Skitbra idé. Det enda det kommer att leda till är att han anmäler henne för olaga hot och så kommer hon att få sparken.

Hjärtlös: . Tänk lite igen.. inte fan beter man sig sådär när man är 55?

För bara 20-30 år sedan kunde man skoja så utan att någon höjde på ögonbrynen särskilt mycket. Då sprang det inte omkring en massa feminister som skulle känna sig kränkta i tid och otid för minsta lilla. Han lever antagligen kvar i den tidsåldern. Gamla hundar har svårt att sitta etc.


   
SvaraCitera

Sammy: För bara 20-30 år sedan kunde man skoja så utan att någon höjde på ögonbrynen särskilt mycket. Då sprang det inte omkring en massa feminister som skulle känna sig kränkta i tid och otid för minsta lilla. Han lever antagligen kvar i den tidsåldern. Gamla hundar har svårt att sitta etc.

HAhahahaha vart fan är min stora joint som jag får röka på gatan nu då? o mina pengar vafan pengarna va ju mycke mer värda för 30 år sen XDDDDDDD du ska väl ut o bränna kors o negrer me kkk jävla äckel


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

HAhahahaha vart fan är min stora joint som jag får röka på gatan nu då? o mina pengar vafan pengarna va ju mycke mer värda för 30 år sen XDDDDDDD du ska väl ut o bränna kors o negrer me kkk jävla äckel

Hur det nu var relevant för något öht Sover


   
SvaraCitera

Sluta skräm tjejen nu. Låt henne säga till chefen för hon kan inte arbeta när han håller på och förnedrar henne genom sina förminskande kommentarer.

Glöm att jag svarar seriöst på dina kommentarer Sammy boy för du är bara ute efter att få henne att må dåligt för du uppskattar den här macho-sexistiska humorn.


   
SvaraCitera

Sammy:

Hur det nu var relevant för något öht Sover

För att tider förändras och även då regler? Det är inte längre accepterat att behandla kvinnor som patrask på en arbetsplats. Förr kanske man knullade assistenter och söp på kontoret men inte i nuläget. Du vet vad jag menar. Du är onödig.


   
SvaraCitera

Hjärtlös: Glöm att jag svarar seriöst på dina kommentarer Sammy boy för du är bara ute efter att få henne att må dåligt för du uppskattar den här macho-sexistiska humorn.

Är du dum på något sätt? Jag säger till henne att hon borde säga till kollegan direkt att hon inte uppskattar den typen av skämt, om han inte lyssnar eller om det fortsätter trots att hon sagt till honom, DÅ kan hon gå till chefen. Men att springa till chefen utan att försöka lösa konflikten med personen direkt är inte särskilt vuxet.


   
SvaraCitera