Aviseringar
Rensa alla

Snygg eller ful?


Ämnesstartare

Hur vet man om man är snygg eller ful?

Först tänkte jag liksom "om man är snygg så har man många vänner" men så är det ju inte alls? [confused] Dem flesta som jag ser är väldigt snygga har inte ett helt flås med vänner utan någon enstaka som ser lika bra ut som dem själva.. [blush]

Eller handlar det helt enkelt bara om hur man själv ser sig som? Är man snygg bara för att man känner sig snygg med världens bästa självförtroende?![surprised]


   
Citera

Det beror helt på vad man definierar som kriterier för titeln "snygg".

De flesta har unika definitioner av vad som ser bra ut. Det finns en norm i samhället som vill lära oss vem som ska betraktas som snygg. Den normen har ändrats genom tiderna, exempelvis från tjock till kurvig till pinnsmal. Jag tror att vi har någon slags estetisk känsla nedärvd, men schablonbilden som förmedlas genom media har en förmåga att påverka oss väldigt mycket.

En människa kanske inte är statiskt snygg eller ful, ifall det beror på vem som betraktar henne?


   
SvaraCitera

Det är upp till betraktarens ögon


   
SvaraCitera

Subjektiviteten är sanningen.


   
SvaraCitera

Wendy:

Först tänkte jag liksom "om man är snygg så har man många vänner" men så är det ju inte alls?

Jo det stämmer. Man har inte många vänner för att man är en trevlig person, utan för att man är snygg. Detta är för att man inte pratar med de man umgås med, man tittar bara på varandra och jämför osv. Ju snyggare man är, ju fler vill vara med en och titta på en och jämföra. Kan vara bra också när man går och handlar, att ha sina snyggisar (kallar dem det ist för kompisar) med sig, pga då kan man se ungefär vad man bör köpa och så. Mycket praktiskt.


   
SvaraCitera

är du snygg så vill jag ha sex med dig, är du inte så vill jag också ha sex med dig, men då måste du ha en påse över huvudet[smile]


   
SvaraCitera

what mice said


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wendy:

Först tänkte jag liksom "om man är snygg så har man många vänner" men så är det ju inte alls?[confused]

hahahahahahahahahhahaha, låter så härligt blåst [bigsmile][love]


   
SvaraCitera

Självinsikt brukar kunna vara ett medel som kan hjälpa till med detta. Man jämför sig själv med den generella bilden av vad som är snyggt. Då kan man ganska lätt få ett hum om hur andra ser en.


   
SvaraCitera