Forumet - Snygg kropp till sommaren?

Snygg kropp till sommaren?

3305 0 6

Jag har mått psykiskt dåligt en ganska lång tid som resulterar till att jag inte har jättemycket ork  och jag "tröstäter" ohälsosamt som t.ex. godis, läsk, chips osv allt för ofta. jag har en normalvikt, OBS! Är inte ute efter att gå ner i vikt. men det har samlats extra "fett/hud" kring magen,låren och rumpan. Har många gånger bestämt mig för att sluta att äta allt detdär ohälsosamma elr iallafall minska men det går inte. Har inte mycket ork till träning p.g.a mitt mående, dock vill jag göra något åt saken eftersom jag vill kunna leva med min kropp istället för att bara se ner på mig själv mer. Har förut joggat och tänkte börja på nytt när det nu blivit vår. Mina mål är att ha en vältränad/platt/fin mage till sommaren och ha bort det onödiga kring låren UTAN att banta. Och utan att måsta träna typ 7 dagar i veckan.... Är det möjligt? Har hört att intervallträning är effektivt, någon som vet? Vill verkligen ha råd. Har ganska bra för mig vad som är bra att äta i matväg så det kombinerat med bra träning borde väl bli något?  Som sagt, vill må bra och inte bli pinnsmal. (Jag tog min navelpiercing för 1½ år sedan, och sen dess har min mage samlat lite fett kring sig, är inte fet. Om någon vill veta så är jag 165.5 cm och väger 52kg.)

Du låter som att du vill ha hela paketet. Då kommer det bli uppoffringar. Du "blir inte smal" utan att ändra i grytan. Fett tar lång tid att få bort, oftast så sparas mycket runt magen och låren pga. Generna är konstruerade så. Du kommer behöva slänga skräpmaten, ändra dieten och träna fettförbränning och muskler. Och du blir inte pinnsmal bara sådär. På samma sätt som folk som inte vill gymma för de vill inte "bli för stora". 

Fett bränns effektivt vid t.ex löpning/cykling/konditions, lågintensivt över en lång tid. 

Skulle köra MINST 2 st 1h jogg/löprundor i veckan för att bränna fett. Samt ändra dieten till kolhydrater innan löpningen, annars mycket protein. 

Samt någon träning 2ggr i veckan, något som bränner fett bra och bygger muskler. Hitta något du gillar. 

Spana också in:

Du behöver inte börja hårdträna. Du kan börja med raska promenader därefter öka stegvis med att jogga/cykla/simma eller vad du gillar. Psyket stabiliseras dessutom när du tränar (vet att det finns en artikel om det här nånstans) och det kan du ha som motivation. Visst kan man gotta sig lite ibland men att göra det till en ovana, det håller inte i det långa loppet.