Aviseringar
Rensa alla

Snyggast skivomslag


Ämnesstartare

Trådtiteln säger allt. Vilka är era favoriter? Här är mina:

Image
Imperium Dekadenz - (Procella Vadens)

Image
Geist - (Galeere)

Image
Guns up! - (Outlive)

Image
Mastodon - (Call Of The Mastodon)


   
Citera

lol nei


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Eluveitie - Slania

Image

Men öh, finns så galet många.

Darkest Hour - Deliver Us är också galet fint

Image


   
SvaraCitera

Bäst.

album-The-Velvet-Underground-The-Velvet-Underground-Nico.jpg


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Image

Image


   
SvaraCitera

love will tear us apart, blue monday 12", dark side of the moon. eh, ja.


   
SvaraCitera

Gillar hagnestad hill:

Image


   
SvaraCitera

Finns en hel drös men bra tråd.
Kan nämna några.

Image

Image

Båda studioalbumen (Shallow Grave, samt The Wild Hunt) av svenska The Tallest Man on Earth är väldigt tilltalande tycker jag. Hans låtar innehåller just mycket naturmetaforer och mytologisk symbolism och han har lyckats fånga känslan av det i sin albumcovers - opretentiöst, öppet, mystiskt och stiligt.

Image

For Emma, Forever Ago av Bon Iver kan vara min favoritskiva från 2000-talet. Omslaget är lite halvpretto, men fångar den där kyliga känslan av hopplöshet och apati som albumet handlar om.

Image

Behövs ingen motivering (Och ja, jag gillar den skivan betydligt mer än Dark Side)

Image

Let it Bleed. Stones bästa album, Stones bästa omslag. Baksidan är ännu coolare.

Image

Image​​​​

Surfing the Void av The Klaxons. Deras senaste som jag ej har lyssnat på. Skiter faktiskt i om det är en bra eller dålig skiva. Omslaget är fortfarande fullkomligt jävla epic.

And the winner is...

Image

Dylans Freewheelin! Jaghar alltid tyckt att, i princip, alla andra skivor som Dylan gjorde under 60-talet är bättre än Freewheelin (förutom hans allra första studioalbum fast den räknas inte riktigt).
Men jag skulle säga att det är mitt favoritomslag någonsin. Det känns som bara bilden i sig berättar en hel historia om två människor som är väldigt kära.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Eluveitie

[love]
Image
Raubtier - Världsherravälde


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Behövs ingen motivering (Och ja, jag gillar den skivan betydligt mer än Dark Side)

Deras finaste omslag (eller mer albumart i allmänhet) är ju Wish you were here.

Image


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Deras finaste omslag (eller mer albumart i allmänhet) är ju Wish you were here.

Mjaao.. du har en poäng. Men jag gillar The Wall och den väldigt uppenbara bilden på muren eftersom omslaget inte säger någonting om musiken förs man lyssnar på den..typ..


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Mjaao.. du har en poäng. Men jag gillar The Wall och den väldigt uppenbara bilden på muren eftersom omslaget inte säger någonting om musiken förs man lyssnar på den..typ..

Du har väl en poäng med det.

Men:

Image


   
SvaraCitera