Aviseringar
Rensa alla

Snyggaste tishan evah


Ämnesstartare

nekromutant:

Så nej, det är absolut ingen orimlig peng.

Om hon nu vill hålla skiten exklusivt kan hon väl screenprinta själv?, enkelt, smidigt, billigt och roligare! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Om hon nu vill hålla skiten exklusivt kan hon väl screenprinta själv?, enkelt, smidigt, billigt och roligare! [bigsmile]

Att bygga en silkscreenapparat går ändå på typ 1000 pix, och man måste vara lite händig och lite kunnig. Jag säger inte att det är svårt, men man måste veta lite om färger etc. Speciellt om man ska sälja skiten, för arga konsumenter vill man inte dras med. [smile]

Fast när man väl har byggt en sådan är det ju snorbilligt att trycka själv, och så. [smile]
Det är fint också. Jag har alltid planerat att bygga en, men har aldrig tagit mig tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2000 kanske, förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

1000

[no-no], ~400 för mig.

nekromutant:

Fast när man väl har byggt en sådan är det ju snorbilligt att trycka själv, och så. [smile]
Det är fint också. Jag har alltid planerat att bygga en, men har aldrig tagit mig tid.

Ja, det är roligt också! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

[no-no], ~400 för mig.

Du kan inte använt bra sån duk som jag inte minns vad den heter i så fall. Det är egentligen den som kostar bara, lite trä och lim kan man ju fixa gratis. Och så rakeln då, också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Du kan inte använt bra sån duk

Vettefan, jag tror att vi köpte den ifrån något trycker, dock kan det ju varit så att vi fick någon form utav rabatt eftersom att det var en ungdomsgårdstjosan som köpte in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Vettefan, jag tror att vi köpte den ifrån något trycker, dock kan det ju varit så att vi fick någon form utav rabatt eftersom att det var en ungdomsgårdstjosan som köpte in

Ah. Jag har kollat ifrån screentec, allt man behöver, och det går på runt 2000 kronor om man ska ha det som behövs för att göra en simpel sådan med relativt bra egenskaper (för både tshirtar och papper) och två olika färger, som inte är täckande (eftersom de täckande måste vara gummibaserade för att inte spricka, och de är dyrare, då får man helt enkelt begränsa sig till ljusa tshirtar till en början). [smile]

Då får man med sånt pulver eller vad det är man ska ha på duken också, och lite shit. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Då får man med sånt pulver eller vad det är man ska ha på duken också, och lite shit. [smile]

Det låter som ett rätt bra pris endå, den vi gjorde var rätt värdelös men den dög för att göra skitfula tröjor iaf [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Det låter som ett rätt bra pris endå, den vi gjorde var rätt värdelös men den dög för att göra skitfula tröjor iaf [bigsmile]

Det är ju typ 1/3 av priset för att köpa en färdig sådan maskin, där det är en kraftarm som trycker istället för att man gör det för hand. Och det är ju egentligen ingen skillnad.

Jag tryckte på ett tryckeri där de hade en hemmabyggd tryckmaskin med typ åtta olika plåtar på. Den var ruskigt ball. Förstår inte hur de orkat bygga den själva liksom, det var en avancerad grej ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

ag tryckte på ett tryckeri där de hade en hemmabyggd tryckmaskin med typ åtta olika plåtar på. Den var ruskigt ball. Förstår inte hur de orkat bygga den själva liksom, det var en avancerad grej ändå!

Hightech, men är det ens livsbröd så tror jag nog man lägger lite mer tid och energi på det. Vad var det du tryckte då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Det kändes som ett uf. Spexialt när det bara finns en tshirt. Och "about" kändes väldigt uf.

Men bra initiativ!

Haha, tack. Och ja, jag vet. Speciellt med "Created by youths for the youth" i slutet. Men det kommer fler tröjor!

nekromutant:

de trycket har två färger, alltså två plåtar, alltså runt 1000 pix.

Eftersom det är svarta tröjor så måste man trycka en vit grund först för att det ska bli snyggt. Så egentligen blir det två färger + vit färg = tre färger.

nekromutant:

Fast det där är ju massproducerat, fruit of the loom, alltså.

Ja, själva tröjorna är ju inte så dyra. Men att trycka dem blir ju rätt dyrt om man inte gör sjukt många.

massgrav:

De tröjor jag gjort och köpt har aldrig kostat mig mer än ~45 tishan

Vadå, har du köpt sånt där stryk-på-själv-tryck då eller?
Både tröjorna och trycket är av hög kvalité faktiskt, haha.

Nekromutant har ju redan svarat, men som sagt, det kostar en del att trycka dem på tryckeri, eftersom de tar betalt per färg, per film och hur många tröjor man trycker upp. Ju fler desto billigare, nu gjorde vi dock inte särskilt många.
Vi tar inte särskilt mycket i vinst heller, utan bara lite mer än att det täcker utgifterna. Och om vi inte hade tagit någon vinst alls kommer vi inte ha råd att trycka upp nästa tröja ju.
Jag tycker 180 kronor är rätt rimligt. Jag brukar köpa t-shirtar för mer än dubbla priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Hightech, men är det ens livsbröd så tror jag nog man lägger lite mer tid och energi på det. Vad var det du tryckte då?

Tröjor, drev en gång ett UF-företag med tre polare och gjorde lite tröjor. Alltid haft en dröm om att göra det som ett större projekt, som även involverar andra grejor än bara t-shirtar. Fast då är det nog inte screentryck utan design som kommer i första hand.

Girlscout:

Haha, tack. Och ja, jag vet. Speciellt med "Created by youths for the youth" i slutet. Men det kommer fler tröjor!

Helt underbar slogan, haha. Jag tänker på Coca Cola, typ. "Live the coke side of life". [zzz]

Girlscout:

Eftersom det är svarta tröjor så måste man trycka en vit grund först för att det ska bli snyggt. Så egentligen blir det två färger + vit färg = tre färger.

Haha shiiit mannen som är en kvinna, det är fel! Då har ni bara dåliga färger! [bigsmile]
Täckande gummibaserade färger är asbra, de spricker inte och de täcker bra eftersom det lägger sig som ett lager ovanpå färgen, så kan det vara dödssvart och ändå bli en bra, klar och fin nyans ovanpå! [zzz]

Girlscout:

Ja, själva tröjorna är ju inte så dyra. Men att trycka dem blir ju rätt dyrt om man inte gör sjukt många.

Ja, precis. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Helt underbar slogan, haha. Jag tänker på Coca Cola, typ. "Live the coke side of life".

Haha [bigsmile]

nekromutant:

Haha shiiit mannen som är en kvinna, det är fel! Då har ni bara dåliga färger!
Täckande gummibaserade färger är asbra, de spricker inte och de täcker bra eftersom det lägger sig som ett lager ovanpå färgen, så kan det vara dödssvart och ändå bli en bra, klar och fin nyans ovanpå!

Nja, det tror jag inte. Trycken är jättebra, har testat att tvätta en tröja flera gånger och dragit i den och sånt, men det ser fortfarande helt nytt ut!
Vi har tryckt upp dem hos swedishmerch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlscout:

h.

Länka igen plx, skribenten tog bort från huvudinlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlscout:

Länk borttagen, reklam är inte tillåtet på detta forum
/Jillie Kaaret

Meeeh, det var ju inte reklam 🙁 Skulle ju bara dela med mig av den snygga tröjan jag hittade haha.


   
SvaraCitera