Aviseringar
Rensa alla

Snyggt ritad manga?


Tenjou tenge, det är den enda jag kommer på för tillfället som jag minns var ganska snyggt ritad.


   
SvaraCitera

Bleach, såklart. Stilen har utvecklats en del under seriens gång, jämnför mellan volym 1 och 20 så ser man. 🙂


   
SvaraCitera

CaithSith:

Det beror ju helt på hur man ritar den

Snyggt är en smaksak, och varken Blade of the Immortal eller Berserk är, i min mening, speciellt snygga. Hursomhelst så brukar det vara så, eller så är jag ute och cyklar, att sjoujomanga brukar vara grafiskt och handlingsmässigt sätt bättre än shounen.


   
SvaraCitera

De som gnäller på manga i en manga-tråd är JÄ*LIGT OT =)

One Piece är hejdlöst snygg. Oda har en förkärlek för roliga detaljer och äventyrliga inslag framför en grym miljö.

Men annars skulle jag säga Death Note.


   
SvaraCitera

SUKOF: Manga är nog det simplaste av allt man kan teckna. Skippa det.
är du dum lr manga om man ritar snyggt är piss svårt bara för att du inte får en nice streck gubbe![mad]


   
SvaraCitera

CaithSith:

Någon som har tips på snyggt ritad manga?

Jag själv tycker att Basaraserien är jättensyggt ritat. Även. I.N.V.U-serien.


   
SvaraCitera

one piece ftw![bigsmile]


   
SvaraCitera

Blade of the immortal [cheers][cheers]

manji7.JPG


   
SvaraCitera

jag såg Vampire Hunter D; Bloodlust, och kan ärligt säga att det var en av de bästa filmer jag har sett.

dock vet jag inte skillnaden på manga, anime och allt vad det heter.

[love]


   
SvaraCitera

Berserk.


   
SvaraCitera

CaithSith:

Bifogade bilder

Berserk. <3


   
SvaraCitera

Naruto är en fint tecknad serie, så även DN Angel, Full Metal Alchemist och Neon Genesis Evangelion.


   
SvaraCitera

Superslan:

Bifogade bilder

hjälp vad han var snygg 😀


   
SvaraCitera

oliviaa:

hjälp vad han var snygg 😀

[cool]


   
SvaraCitera

Tycker ganska många seriösare manga är snygga.. och nu menar jag inte historiemässigt utan mer att de är väl genomarbetade.

Vagabond skulle jag säga i första hand. Sedan Berserk och Blade of the immortal (efter ett tag iaf.. i början är den lite haffsig).. och vi får inte glömma Uzumaki som är helt fantastisk,, men även typ Trigun och Hellsing som någon påpekade innan.


   
SvaraCitera