Aviseringar
Rensa alla

Social fobi?


guitaristheshit:

För man kan inte ändra på sig själv eller sin livstillvaro.

det e klart att man kan


   
SvaraCitera

guitaristheshit:

. För man kan inte ändra på sig själv eller sin livstillvaro

Det kan man ju mycket väl.


   
SvaraCitera

Kamp:

det e klart att man kan

Så tror jag inte jag för jag är en pessimistisk varelse [smile]


   
SvaraCitera

guitaristheshit:

Så tror jag inte jag för jag är en pessimistisk varelse

[sad]


   
SvaraCitera

Jag är livrädd för människor för att dom skrämmer mig i första hand. Det känns som att dom gömmer något. Skitläskigt.


   
SvaraCitera

guitaristheshit:

Well....Ibland så måste man lära sig att leva med sina problem. För man kan inte ändra på sig själv eller sin livstillvaro. Va glad istället att du inte har cancer eller nåt sånt mera allvarligt skit [smile]

idiot


   
SvaraCitera

helloFrankie:

skulle vilja ha tips från andra som lider av detta/har kunskap om det.

jag lider förvisso av det men vet inte om jag kan bidra med några tips. Hade jag vetat nåt tillräckligt enkel och effektiv metod så hade jag nog försökt tillämpa den själv.

Allt du skriver passar kusligt bra in på mig, jag vet exakt hur du har det och du har mina sympatier (vad nu det e värt)


   
SvaraCitera

Klorofyl:

idiot

Håll käften själv jävla mongolid [bigsmile]


   
SvaraCitera

Gammal tråååd..


   
SvaraCitera

Jag har också det. Men det går inte riktigt ihop, enligt en del [tard] Men jag vet inte, en liten bidiagnos skadar väl ingen [tard]


   
SvaraCitera
saju
 saju

helloFrankie:

ta kontakt/prata med människor, prata inför människor (små eller stora grupper spelar ingen roll), svårt att se folk i ögonen, prata i telefon med människor jag inte har en jättebra relation med (spelar ingen roll om det är någon random eller tex en släkting

Känner igen det. Men det bästa du kan göra är som sagt, ta kontakt med en psykolog eller någon som vet vad dom pratar om.


   
SvaraCitera

Kan man bli galen om man går runt och drar sig ifrån människor pågrund av rädsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helloFrankie:

svårt att se folk i ögonen

Jag tittar nästan aldrig folk ögonen när jag pratar med de, vet inte varför men det känns konstigt om jag gör det.

Det mesta av det du skriver stämmer in på mig. :O


   
SvaraCitera

Enligt en undersökning har 1miljon i sverige social fobie.

Alla vet bara inte om det.

Men det är inget farligt.

Går att leva normalt ,även om det är "jobbigt"


   
SvaraCitera

Jag har samma problem och jag löser dom alla med alkohol och knark.


   
SvaraCitera