Aviseringar
Rensa alla

Social kompetenzzz?!?


Ämnesstartare

hur brukar ni göra när ni vill göra något, men bristen på socialt kontaktnät stoppar er? Typ om ni vill gå på en spelning men inte har någon att gå med? och ni vet att det kommer vara en massa folk där som ni känner lite halvt, som kommer se att ni är där ensamma? hoppas någon fattar vad jag vill ha sagt.

Finner det lite svårt att hänga mig på folk som ett plåster, spec om det är uppenbart att jag inte har någon annan att vara med. Även om det tekniskt sett inte skulle vara så weird att kunna knyta lite nya kontakter av såna man känner lite halvt..

Ensamhet är så tabubelagt i vårt samhälle, don't you agrrrreeee?
man är typ död om man inte har folk omkring sig (social suicide) [tard]


   
Citera

Känner igen mig, lite.


   
SvaraCitera

Hade hittat någon eller gått ensam och antingen lärt känna några där eller träffat några som jag känner sedan tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

gått ensam och antingen lärt känna några där

det är det som är kruxet, lite doomed att stå och hänga i ett hörn och vara irrande och kontaktsökande.. [shake]

Nachac:

känner sedan tidigare.

dessa känner många mycket bättre än mig, så de kommer kanske ev prata med mig i 10 minuter och sen gå vidare till någon annan.. vilket kan skapa obekväma situationer!
vill inte låta negativ men jag bara funderar över om det är en önskvärd situation

Roll on:

Känner igen mig, lite.

brukar du då bita i det sura äpplet/kasta dig ut eller brukar du undvika situationen?


   
SvaraCitera

The May Queen:

det är det som är kruxet, lite doomed att stå och hänga i ett hörn och vara irrande och kontaktsökande.. [shake]

Ne, allt bygger på attityd. Var solo första gången jag gick ut på en svensk krog. Lärde känna trevligt folk.

The May Queen:

i 10 minuter och sen gå vidare till någon annan

Inte om du är intressant och charmig.


   
SvaraCitera

The May Queen:

bita i det sura äpplet/kasta dig ut

[cute]


   
SvaraCitera

Skit i vad alla andra tycker bara


   
SvaraCitera

The May Queen:

Typ om ni vill gå på en spelning men inte har någon att gå med?

Hade tvingat min sambo att gå med mig. Kan ej han så hade jag ej gott. Tvivlar dock på att jag skulle gå på något där:

The May Queen:

det kommer vara en massa folk där som ni känner lite halvt

eftersom jag inte känner en massa folk, inte ens halvt :pPpPpPpPp


   
SvaraCitera

hade gått själv el frågat ngn annan


   
SvaraCitera

Skulle inte gå själv i alla fall [sad]


   
SvaraCitera

Fast ja... hellre själv än med folk som är tråkiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

eftersom jag inte känner en massa folk, inte ens halvt :pPpPpPpPp

jag pratar min ungdoms småstad, och då menar jag typ folk som jag gått i högstadiet med men kanske aldrig pratat med (förlåt uttryckte mig fel, känner dom inte alls) däremot känner jag några i bandet lite halvt vilket betyder träffat på krogen och chattat med [cute] Har dock aldrig umgåtts någon längre stund med dom.

låter kanske lite komplicerat, men läs: pestigt med frånflyttad småstad med utanförskapskänsla till följd! [no-no] önskar jag hade vänner som ville gå med mig eller kände någon som skulle dit.. [cute]

Nintendo:

tvingat min sambo

har ingen sambo, och jag har nog förverkat mina tving-chanser när det gäller min kompis [rolleyes]

veetlurk:

Skit i vad alla andra tycker bara

verkligen lättare sagt än gjort [sad]


   
SvaraCitera

The May Queen:

hur brukar ni göra när ni vill göra något, men bristen på socialt kontaktnät stoppar er?

Stanna hemma.
Men det är inget fel att gå själv. Man kan ju träffa fina människor som man kanske börjar snacka med.


   
SvaraCitera

det är ju bara att gå. skulle någon fråga är det ju bara säga som det är


   
SvaraCitera

Skulle gått iaf.


   
SvaraCitera