Aviseringar
Rensa alla

Social kompetenzzz?!?


Ämnesstartare

Nachac:

Ne, allt bygger på attityd.

Nachac:

Inte om du är intressant och charmig.

lär mig? [cute]
charmskola A-Ö? [bigsmile]


   
SvaraCitera

The May Queen:

lär mig? [cute]
charmskola A-Ö? [bigsmile]

Ha, är nog inget som kan läras ut i text. Men om du umgås med mig kan du säkert snappa upp ett och annat.

Men, ett steg i rätt riktning, intala dig detta: Du är i kontroll, du gör vad du vill. Tänk dig att du är med i en film där du har huvudrollen.


   
SvaraCitera

The May Queen:

ungdoms småstad

Ah, men då hade jag absolut inte gått. Hatar alla i min ungdoms småstad.

The May Queen:

har ingen sambo

Nä, men frågan var vad jag skulle ja gjort!! [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Skulle gått iaf.

hur skulle du agerat när du väl kom dit?

Slumpartad:

Skulle inte gå själv i alla fall

varför inte?

kraamiszz:

Stanna hemma.

det mest trygga alternaivet i mitt fall

OF 5:

det är ju bara att gå. skulle någon fråga är det ju bara säga som det är

detta bygger på att man inte skäms, inte bryr sig om andras åsikter eller sin status


   
SvaraCitera

Nachac:

Tänk dig att du är med i en film där du har huvudrollen.

Gör du alltid det?


   
SvaraCitera

The May Queen:

det mest trygga alternaivet i mitt fall

Ja det är det som känns bäst, men det händer ju att man ångrar sig.[sad]


   
SvaraCitera

Roll on:

Gör du alltid det?

Nej, det gör jag inte, men har kommit fram till att det är ett bra tips.


   
SvaraCitera

The May Queen:

varför inte?

Ångrade mig lite. Skulle nog gått om det VERKLIGEN var något jag ville se. Eller försöka hänga med några som jag halvkände.


   
SvaraCitera
mynona

Om du vill gå på en spelning för musikens skull så gå på spelningen för musikens skull. Strunta i vad andra tycker. Om situationen blir pinsam beror helt och hållet på din egen attityd.

Om folk ser att du är obekväm och skruvar på dig blir situationen också pinsam eftersom alla inser att du inte vill vara ensam men ändå är det.

Om du stänger av alla andra, slappnar av och har kul som om du var där enbart för musiken och lyssnade på den som om du var ensam så blir det inte ett dugg pinsam eftersom alla fattar att du inte bryr dig.

Det är en fråga om inställning, och det är en fråga om självkänsla.

Det här är ett exempel på hur man kan göra för att få en sådan attityd:

Nachac:

Du är i kontroll, du gör vad du vill. Tänk dig att du är med i en film där du har huvudrollen.


   
SvaraCitera

The May Queen:

hur skulle du agerat när du väl kom dit?

Inget speciellt. Liksom går jag dit för spelningen så kan jag kolla på den, sen om det är någon jag är lite bekant med osv så kan jag snacka lite med denne osv. Har gått på spelningar helt själv utan att känna någon och det har gått bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ah, men då hade jag absolut inte gått. Hatar alla i min ungdoms småstad.

HAHAHA!!! jag veeeet [ops] me too..:P
alla utom några av de som spelar i banden dårå. men de är poppis, I'm not. komplikejted.

kraamiszz:

det händer ju att man ångrar sig.

jao och det är det som är grajjjen- vet att jag alltid kommer ångra mig lite eftersom det är ett spec tillfälle 😮

Nachac:

Men, ett steg i rätt riktning, intala dig detta: Du är i kontroll, du gör vad du vill. Tänk dig att du är med i en film där du har huvudrollen.

W-O-W. det här är ju ashäftigt! bra tanke. mucho bra.


   
SvaraCitera

skulle gått, tkr om att vara själv. men kanske ännu trevligare att gå med någon såklart.


   
SvaraCitera

The May Queen:

W-O-W. det här är ju ashäftigt! bra tanke. mucho bra.

[y]


   
SvaraCitera

Gå själv och dansa järnet!


   
SvaraCitera

Jag tror att vara ensam är ovanligt tabubelagt i Sverige. Det är sällan folk gör någonting ensamma, vissa tar inte ens en kaffe på egen hand. Ännu mindre gå på bio, eller äta middag! Hur många svenskar sätter sig och äter middag ensamma på en restaurang?
Är svenskar rädda för ensamheten?


   
SvaraCitera