Aviseringar
Rensa alla

Social


Ämnesstartare

Fördelen med att sitta inlåst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tacoz:

Fast du e aktiv på ett forum och det är ju inte asocialt 🙂

nä visst är det så men det är inte samma sak som irl.
det är ju bara för att jag inte ska sitta och ruttna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är exakt likadan. Jag försöker oftast att få sagt nåt för att inte uppfattas som en mobbad idiot, men hade jag fått bestämma själv så hade jag varit tyst hela tiden, för det känns bara så krystat att prata (med folk jag inte känner så bra då). Jag har inte så mycket att säga till vissa personer helt enkelt. Måste känna dem innan jag kan vräka ur mig roliga historier och anekdoter om mig själv.


   
SvaraCitera

På ett forum är det heller ingen tidspress. Man får tänka på svaret länge och skicka iväg det när som helst. Det finns inte lika mycket man måste "känna av" ur situationen, så det blir helt enkelt mycket lättare att kommunicera skriftligt om man nu inte är så begåvad gällande mänskliga relationer [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta för dig, liksom, bara riv till "Fan ni skulle sett alltså!" Och verkar intresserad av vad de andra säger. Ställ motfrågor, ha ett animerat yttre, typ rör på händerna lite, uttryck dig med ansiktet och rösten. Inte lätt asså... vet hur det är/var/är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

En klassiker.

Jaha?

Melinka:

Jag har kommit över dom här spärrarna som du snackar om pga. ren viljestyrka - funkade det för mig så funkar det för dig, det gäller bara att bestämma sig & ha en stark vilja.

Låter lätt.

OF 5:

Har lite social fobi men är mest bara asocial varför vet jag inte. Jag är inne på min 2 psykolog i år går dit en gång i veckan

Vad har du fått för hjälp?

sculptura:

Ta för dig, liksom, bara riv till "Fan ni skulle sett alltså!" Och verkar intresserad av vad de andra säger. Ställ motfrågor, ha ett animerat yttre, typ rör på händerna lite, uttryck dig med ansiktet och rösten. Inte lätt asså... vet hur det är/var/är

Kommer nog mest se ut som skådespeleri men ja, förstår vad du menar.


   
SvaraCitera

Nästan alla har ett officiellt ansikte och ett privat ansikte.

Edit: Finns kurser och gå. Eller så kan du testa terapi, psykologi, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead-Inside:

Edit: Finns kurser och gå. Eller så kan du testa terapi, psykologi, etc.

Vad för kurser? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser det iofs som bättre att bli positivt överraskad om man tar tid att lära känna mej, än bara besviken att jag inte var lika rolig privat som offentligt.


   
SvaraCitera
Hando

Livet är hårt


   
SvaraCitera

Alliminium:

Vad för kurser?

Privata kurser, du och jag? [wink]

Hittar ingenting just nu, men typ improvisation bl.a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Vad har du fått för hjälp?

typ ingen det är därför jag bytt psykolog


   
SvaraCitera

är också sämst på att kallprata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alliminium:

Låter lätt.

Mm som fan - det är därför det har tagit mig runt 4 år att bli den personen jag är nu. [smile]


   
SvaraCitera

känner igen mig i det där. slutar alltid med att jag typ börjar hata alla och tycker att alla är dumma, ytliga idioter. vet ju egentligen att det är mig själv som det är fel på, men bättre att hata andra än att hata sig själv va!


   
SvaraCitera