Aviseringar
Rensa alla

Socialbidrag


Ämnesstartare

Hej hej!
Jag har en fråga angående socialförvaltningn.. Om man har gått på SOC under 6 månader och inte vill gå på bidrag längre, räcker det med att man säger det till dem eller måste man ha en speciell anledning och redovisa att man t ex fått jobb eller ska börja studera? Jag menar.. De måste väl ändå vara glada över att bli av med en.


   
Citera

Äh, är väl bara säga att du inte behöver få socbidrag längre.


   
SvaraCitera

kan inte vara svårare än att bara säga det till dem.


   
SvaraCitera

De blir överlyckliga, såklart. Du tror väl inte att de VILL ge folk bidrag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men jag menar, de kan väl inte KRÄVA att få veta anledningen? Om jag säger att jag har fått jobb, kan de kräva att få se anställningsbevis?


   
SvaraCitera

lafouine:

Om jag säger att jag har fått jobb, kan de kräva att få se anställningsbevis?

nej, tror inte dom bryr sig


   
SvaraCitera

lafouine:

a men jag menar, de kan väl inte KRÄVA att få veta anledningen? Om jag säger att jag har fått jobb, kan de kräva att få se anställningsbevis?

Nej, de bryr sig ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lafouine:

ja men jag menar, de kan väl inte KRÄVA att få veta anledningen? Om jag säger att jag har fått jobb, kan de kräva att få se anställningsbevis?

nej de kräver inget bevis, de blir bara glada att "slippa" se dig på soc.. jag går på soc och när jag säger att jag har fått jobb som t.ex under sommaren så gör de inget utan du får komma till dem när du behöver socbidrag, igen.. men så länge du kan försörja dig själv så bryr de sig inte..


   
SvaraCitera

nej, du måste redogöra för varför du inte längre vill ha pengar av dem. om du inte kommer med en skriftlig och signerad förklaring så kommer de helt enkelt fortsätta ge dig pengar, så skicka in den så snabbt som möjligt.


   
SvaraCitera

Varför skulle du ens behöva påpeka det? Det är ju bara att inte fortsätta ansöka om bistånd.


   
SvaraCitera