Aviseringar
Rensa alla

Socialdemokraterna dumpar Vänsterpartiet


Ämnesstartare

Det här är intressant.


   
SvaraCitera

KarlMarx:

men vafan jag tror det är möjligt.

Att vara optimistisk är ju inte fel. [smile]

Däremot så tror jag att V kommer agera dörrmatta i ett skarpt läge, likaväl tror jag inte att S-MP när det väl gäller offrar V för 4 år till med alliansen. Vänsterns 4+% kan ju betyda ganska mycket när allt kommer till kritan.

Vi får se. Det är intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Högerhaggan

jag loled, men inte afk.


   
SvaraCitera

Min farsa som är LO-arbetare har genom detta beslut bestämt sig för att rösta på Vänsterpartiet och han har varit Socialdemokrat hela sitt liv, tror också att många andra LO-arbetare tänker som honom. Vänsterpartiet kommer säkerligen vinna på detta utspel.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Propaganada is the shit [bigcheers]


   
SvaraCitera

Hittade ännu mer, som sagt LO-arbetarna vill mycket hellre ha en koalition med Vänstern http://lotidningen.lo.se/?id_site=8&id_item=20105
Kritik från fackförbunden; http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=837697
Kritik inom partiet och folk som ringt och klagat; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3495485.ab

"I går kväll gick telefonerna varma i partiet.

Upprörda medlemmar ringde bland annat till

distriktet i Skåne.

– De är kritiska och undrar bland annat vad som händer med arbetsrätten nu när vi gjort upp med miljöpartiet, säger Heléne Fritzon."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Min farsa som är LO-arbetare har genom detta beslut bestämt sig för att rösta på Vänsterpartiet och han har varit Socialdemokrat hela sitt liv

Skönt, då blir alltså hans röst värdelös nästa val [smile]


   
SvaraCitera

Comhem:

Skönt, då blir alltså hans röst värdelös nästa val

Knappast du? Däremot blir din röst på SD värdelös...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Knappast du?

Sd påverkar redan nu riksdagspartiernas politik, trots att de är långt från riksdagen. 2010 då de troligtvis kommer in i riksdagen, så lär de andra partierna kopiera Sd:s politik lika friskt som de kopierade ny demokratis. Plus att kommunisterna troligen åker väck från vardagsrummet 2010 [smile]


   
SvaraCitera

Comhem:

Kanske är partierna lika mobbade, men som det ser ut just nu så åker iaf kommunisterna ut ur riksdagen igen

Som det ser ut nu? När sossarna allierar sig med mupparna i Miljöpartiet och en jävla massa folk har blivit upprörda? Knappast, skulle inte förvåna mig om Vänsterpartiet med den ekonomiska krisen plus Sossarnas högervänding når upp till deras gamla nivåer på 12%.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

skulle inte förvåna mig om Vänsterpartiet med den ekonomiska krisen plus Sossarnas högervänding når upp till deras gamla nivåer på 12%.

Varför skulle ett bidragsparti vinna något på en ekonomisk kris?
Nu kan det ju bara gå sämre för kommunisterna, med tanke på att de har en oseriös syn på vårt lands ekonomi och att de nu också håller på att förlora sin oförtjänta stämpel som rumsrena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade funderat ett tag på MP p.g.a. deras miljöpolitik eftersom de är de enda som ens nästan tar problemet på allvar men aldrig gillat deras politik i andra frågor, tänker de samarbeta ännu närmare med Socialmoderaterna så kan de dock glömma det.

Får bli V, de är ju bäst av de sämsta iaf.

Jonte6:

Jag tror det här bara visar att kommunismen är så jäkla passé att till och med Mona inte vill längre jobba med dem.

Att kalla V för kommunistiskt är ju att idiotförklara sig själv. [tired]


   
SvaraCitera

Comhem:

Varför skulle ett bidragsparti vinna något på en ekonomisk kris?
Nu kan det ju bara gå sämre för kommunisterna, med tanke på att de har en oseriös syn på vårt lands ekonomi och att de nu också håller på att förlora sin oförtjänta stämpel som rumsrena.

Därför att Vänsterpartiet är det enda parti som är emot det system som nu gör tusentals människor arbetslösa och det system som har höjt våra kostnader så att borgarnas skattesänkningar inte spelar ett dugg roll. Vänsterpartiet är det partis politik som bäst skulle motverka sånna här kriser med ekonomiska stabilisatorer som a-kassa, hyresrätter och ett allmänt bra skyddssystem. Det är ingen tillfällighet att krisen slår hårdast mot de länder som har de sämsta skyddsystemen och den mest högervridna politiken som USA och Island. I själva verket är det bra för ekonomin i detta läge att ha ett starkt skyddssystem som Vänsterpartiet förespråkar och t.ex. att ha statliga företag och banker som Vänsterpartiet vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Därför att Vänsterpartiet är det enda parti som är emot det system som nu gör tusentals människor arbetslösa och det system som har höjt våra kostnader så att borgarnas skattesänkningar inte spelar ett dugg roll.

Du menar det system som dragit oss ur dåtidens svåra fattigdom, något som kommunisterna vill ha tillbaka?
Att förvärra saker och föra oss bakåt i tiden kommer inte att lösa några ekonomiska kriser.


   
SvaraCitera