Aviseringar
Rensa alla

sockerfri


Ämnesstartare

nu ska jag bli sockerfri för det påverkar kroppen negativt den blir ledsen och trött och har påsar under ögonen
förut när jag försökt bli sockerfri har det gått dåligt för hjärnan har bara tänjt mer och mer på reglerna
"jamen bara en godisbit går ju bra det gör ingenting"
"okeeejdå hjärnan"
*moffmoff*
"men vafasen jag har ju ätit upp hela godispåsen med papper och allt! när hände detta?"
"hehehe"
det här gäller nu inget godis inga chips förrän 1a september (chips är fett, potatis och lycka javet, men det är lika bra att ta bort det onyttiga helt annars ersätter hjärnan bara sockret med annat skräp)
kakor och glass och pizza och sånt bara på lördag-söndag (glass måste man få äta på sommaren... (fälla ja))
skära ner
kanske blir kroppen gladare och friskare då
um behöver egentligen inte veta detta men det känns bra att skriva ner det så att det blir mer tvunget/bestämt/klart
jag började igår har bara haft lite sockerabstinens någon som är på?


   
Citera
Ämnesstartare

Hur blir det med maten då, ska du kolla tillsatser osv? Eller gäller detta bara snask?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur blir det med maten då, ska du kolla tillsatser osv? Eller gäller detta bara snask?

Det gäller sådant som jag vet är skräpigt och onyttigt, mest snask japp!
men jag räknar in risifrutti, sylt, söta yoghurtar och kex tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde också men har inte psyket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moffmoff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you go girl
heja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

påminner mig om att jag måste sluta röka usch
påminn mig inte jag vill inte veta av det
jävla nyttigheter usvchn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

borde också men har inte psyket

du kan ju kompromissa och bestämma att du får äta sockrigt någon dag i veckan i alla fall, då känns det inte lika hemskt.

Kablash__:

moffmoff

haha 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

you go girl
heja

tack för pepp!!

Artie:

påminner mig om att jag måste sluta röka usch
påminn mig inte jag vill inte veta av det
jävla nyttigheter usvchn

Du kan sluta nu samtidigt så kan jag peppa dig! Liknande strategier som med sockerslut liksom.
Fast jag tror att det är svårt att sluta röka helt om man inte känner sig "färdig" med ciggisar.
Hmm men tänk vad frisk luft du kommer kunna andas, hur långt du kommer orka springa, hur lite pengar du kastar i sjön(och andra sluta röka-argument).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Fast jag tror att det är svårt att sluta röka helt om man inte känner sig "färdig" med ciggisar.

ja precis, vi är ännu kompisar utom när jag är förkyld, då bråkar vi. Vi behöver bråka lite mer först
men jag vill skära ned iaf

krasch:

Hmm men tänk vad frisk luft du kommer kunna andas, hur långt du kommer orka springa, hur lite pengar du kastar i sjön(och andra sluta röka-argument).

och slippa ha hosta en månad efter en förkylning.

nej, vi får nog va kompisar ett tag till iaf. vi är inte så stora ovänner just nu

lycka till med att göra slut med din kompis socker iaf!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

du kan ju kompromissa och bestämma att du får äta sockrigt någon dag i veckan i alla fall, då känns det inte lika hemskt.

nää kommer inte funka tror jag [sad] måste vara antingen eller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det så dåligt för en?

Artie:

påminner mig om att jag måste sluta röka usch
påminn mig inte jag vill inte veta av det
jävla nyttigheter usvchn

Det är coolt att röka!


   
SvaraCitera

Lycka till!

enhimmelskdrog:

nää kommer inte funka tror jag [sad] måste vara antingen eller!

Jo det tror jag med. Sån är jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Det är coolt att röka!

men coolhet har sitt pris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Vi behöver bråka lite mer först
men jag vill skära ned iaf

Hur ska du göra med nedskärning? Sätta upp maxantal?

Artie:

nej, vi får nog va kompisar ett tag till iaf. vi är inte så stora ovänner just nu

Då är det svårt, sneaky elaking den där cigaretten.

Artie:

lycka till med att göra slut med din kompis socker iaf!!

TAcktack!
Det är så mycket negativ energi mellan oss nu, men jag hoppas att vi en dag kan komma överens som vanligt folk i alla fall. Träffas utan att bråka. Träffas utan att börja strula. Ja du fattar.

frukt:

Är det så dåligt för en?

Om man äter så mycket socker som jag gör, ja.
Jag har seriöst haft sockerbaksmälla, har ätit socker tills jag har hjärtklappning, har ätit socker tills jag måste ligga på badrumsgolvet med spykänsla upp i halsen...
och att bli sur för att jag inte ätit godis på en dag eller så känns lite overkill.

frukt:

Det är coolt att röka!

Hahaha lägg ner.

Cornucopia:

Lycka till!

TACK

obs
hoppas att ni är elaka mot mig om jag äter onyttigt på vardagar eller så!


   
SvaraCitera