Aviseringar
Rensa alla

Södertälje: SD har flest invandrare på vallistan


Ämnesstartare

http://lt.se/nyheter/1.810001-sd-har-flest-invandrare-pa-vallistan

Sverigedemokraterna är det enda parti i Södertälje där invandrarna är i majoritet på valsedeln. SD:s lista till fullmäktige innehåller åtta kandidater av vilka fem har invandrar­bakgrund; en finländare och fyra från Mellanöstern, varav tre är kristna kaldéer.

Busschauffören Nader Helawi, 47, är kristen kaldé och flydde från Irak 2001 för att han förföljdes för sin kristna tro. Igår morse stod han och ­delade ut Sverige­demo­kraternas tidning SD-Kuriren utanför Komvux där många andra flyktingar studer­ar. Nader Helawi är nummer två av åtta på SD:s lista till fullmäktige.

"- SD är det enda partiet som slår vakt om nationen Sverige. Många som kommer från Mellanöstern gillar Sverigedemokraterna. Det märker jag när jag delar ut tidningen."

På frågan om det inte anses konstigt att en invandrare är med i ett parti som av många anses vara ”främlingsfientligt” svarar Helawi:

"- De vet inte vad SD står för. Jag är för SD därför att det är det enda partiet som slår vakt om nationen. Jag har jobbat i andra länder i Mellanöstern och blivit illa behandlad. Bara i Sverige har jag behandlats som en fullvärdig människa. Här fick jag trygghet.Och därför vill jag slå vakt om nationen Sverige."

Image


   
Citera

åååhhhhh f1 bra ska rösta på dom nueeeee!!!!

Dold text: för jag bryr mig ju mycket mer om vilka namn som står på partiernas valsedlar än vad partierna egentligen står för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

åååhhhhh f1 bra ska rösta på dom nueeeee!!!!


   
SvaraCitera

Sheriffen:

- De vet inte vad SD står för. Jag är för SD därför att det är det enda partiet som slår vakt om nationen. Jag har jobbat i andra länder i Mellanöstern och blivit illa behandlad. Bara i Sverige har jag behandlats som en fullvärdig människa. Här fick jag trygghet.Och därför vill jag slå vakt om nationen Sverige.

En sån otroligt djupsinnig analys. Det vore kul att konfrontera honom med några faktiska motioner och punkter från SD:s partiprogram, och se hans huvud explodera.

Eller så är det bara så att han läst och förstått alltihop, men är ett praktarsle som vill förvägra sina landsmän den hjälp han själv fått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja så nu tycker ljushuvudet att alla andra ska förvägras dem möjligheter han fick? Jävla idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vilken klassbakgrund har dessa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Bara i Sverige har jag behandlats som en fullvärdig människa.

"Och jag är den enda som skall få bli behandlad så"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

åååhhhhh f1 bra ska rösta på dom nueeeee!!!!


   
SvaraCitera

MMmm vilka hemska rasister dom är, stackars invandrare som bara blir utnyttjade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Epic fail is epic fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kastar stenar på'rom.


   
SvaraCitera

Hahah. Ja nu kommer han verkligen bli sedd som en svensk, precis som han önskar1!!
Egoist. Är väl såna som dras till SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Syrianer, big surprise verkligen [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

. Jag har jobbat i andra länder i Mellanöstern och blivit illa behandlad. Bara i Sverige har jag behandlats som en fullvärdig människa. Här fick jag trygghet.Och därför vill jag slå vakt om nationen Sverige."

Genom att rösta på ett parti som inte vill behandla alla som fullvärdiga människor? Antagligen någon superkristen idiot som inte gillar muslimer och är naiv nog att tro att han själv kommer få stanna när väl muslimerna kastats ut...


   
SvaraCitera