Aviseringar
Rensa alla

Södra Latin ?


Ämnesstartare

Tja , asså nu är det så att jag har lite panik och inte riktigt vet vad jag ska söka men jag har funderat lite på Södra Latin och jag undrar om det är nån som har gått där. Och i så fall kan ni berätta hur det är , är det mycket fester eller håller man inte på med det så mycket där ? Hur är stämningen , brukar elever från olika linjer umgås med varandra och så vidare ? Tack på förhand och inga oseriösa svar tack 🙂


   
Citera

Rymdpirat:

Södra Latin


   
SvaraCitera

Det låter fan lunch!


   
SvaraCitera

Suddkastaren:

Tja , asså nu är det så att jag har lite panik och inte riktigt vet vad jag ska söka men jag har funderat lite på Södra Latin och jag undrar om det är nån som har gått där.

Jag gick Samhälle på Södra Latin mellan 2007-2010.

Suddkastaren:

Och i så fall kan ni berätta hur det är , är det mycket fester eller håller man inte på med det så mycket där ? Hur är stämningen

Jag kan inte svara så mycket om hur det är nuförtiden, men för några år sedan åtminstone var det rätt bra med kalasande. Hur mycket som ordnas av t.ex. elevkåren på skolan beror helt på hur drivna eleverna är för stunden, men vad jag ser av deras facebookgrupp (som jag inte orkat gå ur sedan min tid) så är de rätt aktiva. Annars är det rätt party folk som brukar gå på skolan och ordnar saker för sig själva, så det beror väl på vilka kretsar du hänger i.

Generellt verkar det ha varit sammare och teater-estetarna som varit de mer festliga typerna (men tyvärr även de som i mångt och mycket mest stod i svarta kläder och kedjerökte dagarna i enda och pratar om hur mycket kokain man drog i sig i Berlin senaste nyår).

Det är sjukt mycket skolanda på den skolan och så länge det finns en driven elevkår så anordnas det sjukt många bra grejer. Jag hade skitkul när jag gick där i alla fall.

Hur många kompisar du kommer att ha på de andra linjerna beror på hur social du själv är förstås.

Enda problemet imo med Södra är att det är ganska segregerat vad gäller eleverna, men jag vet inte hur det ser ut på den fronten nu.

Många skitbra lärare, några mindre bra. Skulle söka dit om jag var du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha det verkar ju rätt najs. Tack för all info i alla fall och btw hur äre med brudarna där är dom snygga [wink] ?


   
SvaraCitera

Suddkastaren:

Jaha det verkar ju rätt najs. Tack för all info i alla fall och btw hur äre med brudarna där är dom snygga ?

Typ alla på den skolan är skitsnygga. No joke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det sant ? Verkar ju som den grymmaste skolan man skulle kunna tänka sig söka till i mitt fall i alla fall 😛 Tack så jättemycket seriöst för jag var helt lost xD Tack 😀 !!!!


   
SvaraCitera

Jag vill rent retoriskt ställa frågan om någon, i kontext av den här tråden, på fullt allvar tror att den här sortens valfrihet är det bästa sättet att förbättra den svenska skolan?


   
SvaraCitera