Aviseringar
Rensa alla

Söka upp IP adressen?!


Ämnesstartare

Någon som vet hur man söker upp ett IP adress? Fick en oförskämd kommentar på min blogg och vill gärna veta vem som skrev den. Jag vet iallafall hur personens IP adress ser ut, såhär:  ----- 83.209.113.28 -----

Kan någon hjälpa till och försöka hitta vart kommentaren skrevs och vem det var som skrev den? Hur är det man ska göra?! Är jätte jätte jätte tacksam för svar, verkligen!


   
Citera
Ämnesstartare

Bara polisen som kan begära ut folks IP och för det krävs det domstolsbeslut som inte ges om det inte är ett brott som ger minst 2 års fängelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123: Kan någon hjälpa till och försöka hitta vart kommentaren skrevs och vem det var som skrev den? Hur är det man ska göra?! Är jätte jätte jätte tacksam för svar, verkligen!

Det är ju enkelt att kolla upp IP men sen är det inte tillförlitligt då det kan vara flera personer som använder samma, internetleverantören delar ut olika IP till sina användare som det skiftar emellan, proxys och säkert annat. Så det går inte riktigt att säga att det är just DEN personen som skrivit.

Om nu kommentaren är olaglig så rekommenderar jag dig att anmäla till polisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan i princip bara få ut vilken ISP den tillhör och i bästa fall någon stad.. 

Fick detta: 

Host of the IP:h83-209-113-28.dynamic.se.alltele.net
Host IP [?]:83.209.113.28 [Whois] [Reverse IP]
IP country code: SE
IPaddress country:ip address flag Swedenn/a
IPaddress city:n/a
IP address latitude:62.0000
IP address longitude:15.0000
ISP of this IP [?>:AllTele Allmanna Svenska Telefonaktiebolaget
Organization:AllTele Allmanna Svenska Telefonaktiebolaget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123: 83.209.113.28

Addressen är dynamisk så personen behöver inte nödvändigtvis ha samma ip längre. Personens ISP har info'n men de kommer inte ge den till dig.


   
SvaraCitera