Aviseringar
Rensa alla

Söker arbete utan krav på erfarenhet, vilka finns det?


Ämnesstartare

Yo, UM. Nu är det så att jag är nyinflyttad i en stad i södra Sverige, känner inte direkt någon och har en halv hyra som måste betalas. Så summan av kardemumman är att jag behöver ett jobb, har ingen direkt erfarenhet, lite småjobb här och där sedan tidigare bara. Så min fråga till er är, vart bör man söka? Vilka sorts företag och vilka platser skulle man söka till? Jag har redan varit hos Donken, alla bensinmackar runt om samt mataffärer. Vilka jobb har ni fått där det inte krävds någon speciell erfarenhet? Jag tänker på typ hotell och sådant, men jag vet inte alls vad man skulle kunna jobba som där. Hoppas ni förstår vad jag menar. 🙂


   
Citera

städare på hotell går

annars diskare på restaurang och krog/nattklubb


   
SvaraCitera

Vad har du för utbildning?


   
SvaraCitera

posten.


   
SvaraCitera

kolla ams.se. sök i platsbanken på "jobb utan krav på erfarenhet" och välj ditt län [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad har du för utbildning?

Har precis gått ut en samhällsvetenskaplig linje, kan inte tänka mig att det hjälper särskilt mycket just nu. 🙁

petsounds:

posten.

Har funderat på det, vad är aktuellt då? Leveranser? Det vore hur awesome som helst.

enhimmelskdrog:

kolla ams.se. sök i platsbanken på "jobb utan krav på erfarenhet" och välj ditt län

Haha, har gjort det ett par gånger, finns verkligen bara jobb som säljare där jag bor, och det är där min gräns går. 😛


   
SvaraCitera

Donken, hemtjänst, telefonförsäljare... ;D


   
SvaraCitera

Los:

Har funderat på det, vad är aktuellt då? Leveranser? Det vore hur awesome som helst.

det mesta, sortering, dela ut, etc.


   
SvaraCitera

Los:

Haha, har gjort det ett par gånger, finns verkligen bara jobb som säljare där jag bor, och det är där min gräns går. 😛

aha [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för stad?
Många städer har ju olika sorters skitjobb, typ fruktlager. Budbildförare är rätt schysst om du har körkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbar som siminstruktör för småknattar.. inget som helst krav på utbildning eller erfarenhet! Ganska lättförtjänta pengar. Så det du skulle kunna göra, kanske som sista prio och om du inte hatar ungar, är att kolla upp din stads simskola.. alltid nånting.


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Jag jobbar som siminstruktör för småknattar.

Haha tyckte det stod småkatter först, ja ba "ofta" [confused] XD


   
SvaraCitera

Biljettknipsare.
Vandrande reklampelare.
Kassörkärring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Haha tyckte det stod småkatter först, ja ba "ofta" [confused] XD

Haha! Det vore väldigt lyckat.
och lättförtjänta pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rent teoretiskt sätt så är det kört eftersom alla jobb (inklusive sommarjobb) alltid söker folk med goddamn 20 års erfarenhet. De som söker sommarjobben är väl knappt lika gammal som den erfarenhet som krävs. Kan tänka mig att de vill ha ännu fler meriter på "riktiga" jobb då. Jobbannonser misslyckas aldrig att förvåna mig.

Men visst, generellt sätt så är det väl inte hopplöst då det verkar finnas folk som faktiskt får jobb!


   
SvaraCitera