Aviseringar
Rensa alla

Söker bra ställe i stockholm att dumpa böcker


Ämnesstartare

Finns det något bra ställe man kan dumpa böcker man inte gillar eller vill ha? Känns som en hädelse att slänga skiten.

Tänker att det vore trevligt att skänka dem till välgörande ändamål, eller kanske ännu hellre hitta någonstans det finns ett bokbord så man kan byta till sig lite andra böcker.

Vill gärna att detta ska finnas någorlunda centralt så jag inte behöver åka åt helvete för att bli av med dem.


   
Citera
höna

stockholms stadsmission[blush]


   
SvaraCitera

Stadsbiblioteket (och en del andra bibliotek) har "Readcycling"-tunnor där du kan droppa böcker du inte vill ha och plocka på dig några andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Stadsbiblioteket (och en del andra bibliotek) har "Readcycling"-tunnor där du kan droppa böcker du inte vill ha och plocka på dig några andra.

fan vad nice, det ska jag kolla upp!

höna:

stockholms stadsmission

var lite inne på det spåret, men samtidigt vore det nice om man kunde hitta annat att läsa utan att betala för det (och utan att behöva oroa sig för inlämningsdatum och sådant)


   
SvaraCitera
höna

Blivande_japan:

var lite inne på det spåret, men samtidigt vore det nice om man kunde hitta annat att läsa utan att betala för det (och utan att behöva oroa sig för inlämningsdatum och sådant)

jahaaaa som byteshandel typ?


   
SvaraCitera

Nu känner jag inte till Stockholms centrala delar så väl, men jag antar att det borde finnas diverse second hand-butiker att lämna in dessa böcker till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

jahaaaa som byteshandel typ?

ah [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Straholic:

Nu känner jag inte till Stockholms centrala delar så väl, men jag antar att det borde finnas diverse second hand-butiker att lämna in dessa böcker till.

jo det förstod jag också, men ville ha konkreta förslag!


   
SvaraCitera

Finns det inte flertalet antikvariat i stockholm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Finns det inte flertalet antikvariat i stockholm?

Blivande_japan:

ville ha konkreta förslag!

dessutom tror jag ej böckerna jag har är värda att lämna till ett antikvariat då mycket av det är pocketböcker


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

dessutom tror jag ej böckerna jag har är värda att lämna till ett antikvariat då mycket av det är pocketböcker

Men är det många böcker kan det ju bli en peng iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men är det många böcker kan det ju bli en peng iaf

så många har jag nog inte!


   
SvaraCitera