Aviseringar
Rensa alla

Söker denna bok men kan inte hitta den!


Ämnesstartare

I mellanstadiet fick vi läsa en bok som jag kommer ihåg var kallad "Boris" som handlar om en rysk pojke vid namn Boris som bor i Leningrad under Andra Världskriget.

Omslaget är en bild av en tysk soldat med vinteruniform och ett gevär i händerna som står framför två pojkar eller en pojke och en flicka, en av dom ligger ner i snön och den andra är böjd framför hon eller han.

Jag har ingen aning om författaren men jag älskade boken när vi läste den i skolan och skulle gärna läsa om den.

Tack på förhand, jag hoppas att ni känner till den [smile]


   
Citera

FreddeN:

hon eller han.

[no-no]


   
SvaraCitera

Gå till din gamla skola och sök upp din gamla lärare, som säkert kommer att gråta av lycka och krama ihjäl sin gamla elev, och fråga om boken!!!!!!


   
SvaraCitera

FreddeN:

jag älskade boken när vi läste den i skolan och skulle gärna läsa om den.

Jag vet tyvärr inte vilken bok du menar, men var förberedd på att du kanske inte kommer uppskatta boken lika mycket som du gjorde när du var 10:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

[no-no]

Blev du stålt över dig själv nu?

isola:

Gå till din gamla skola och sök upp din gamla lärare, som säkert kommer att gråta av lycka och krama ihjäl sin gamla elev, och fråga om boken!!!!!!

Jag önskar att det vore möjligt men, den lade nyss ner och står tom...

hixaren:

Jag vet tyvärr inte vilken bok du menar, men var förberedd på att du kanske inte kommer uppskatta boken lika mycket som du gjorde när du var 10:

Jag kommer att uppskatta den, den är vänlig att läsa för både vuxna och barn från 12 skulle jag tro.


   
SvaraCitera

FreddeN:

Jag önskar att det vore möjligt men, den lade nyss ner och står tom...

[sad] Synd. Hoppas att du hittar den snart iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Synd. Hoppas att du hittar den snart iaf!

Jag får söka igenom andra bibliotek i Stockholm, tack i alla fall[wink]


   
SvaraCitera

FreddeN:

Blev du stålt över dig själv nu?

Stolt*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säker på att den inte bara heter Boris då? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Stolt*

Läs dina PM.

makarooner:

Säker på att den inte bara heter Boris då?

Jag vet at boken heter Boris, men jag kan inte hitta boken någonstans... Jag kanske skulle ha tagit upp det i lite mera detalj, jag söker författaren, då är det enkelt att hitta den 😀


   
SvaraCitera

FreddeN:

Jag kommer att uppskatta den, den är vänlig att läsa för både vuxna och barn från 12 skulle jag tro.

Okej:) Bara för att du verkar så säker på att du kommer gilla den så gjorde jag ett försök att hitta den:) Kan författaren vara Jaap ter Haar?

http://libris.kb.se/bib/7240236


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera