Aviseringar
Rensa alla

Söker efter bra dator


Ämnesstartare

Jag söker efter en bra dator 🙂 

Någon som har en bra dator som kan tipsa mig om en? 


   
Citera

Budget? Hur mycket pengar vill du satsa på en "bra" dator? Stationär eller laptop? 


   
SvaraCitera

Fördet första vad skall du göra med datorn? Spel? Bildredigering? CaD? osv osv


   
SvaraCitera

Skaffa en Lenovo men undvik hp


   
SvaraCitera

Jag antar att det är en stationär dator du vill ha, om det är en laptop så blir det annorlunda. Om du orkar läsa på så skulle jag rekommendera att du väljer delarna själv och även bygger ihop själv, då det är mest prisvärt och du kan välja delarna efter dina personliga behov. Annars brukar Inets Taurus-serie vara rätt så prisvärd. Det värsta man kan välja är märkesdatorer (läs: Alienware, Packard Bell etc).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Söker efter en laptop dator då jag kommer att ta med den till plugget, ingen stationär. 🙂 Jag ska främst surfa på den, bildredigera i tex photoshop och datorn ska klara av spel. (I hög grafik). Den ska ha mycket minne också eftersom jag har en hel del minneskort som jag vill föra över bilderna på datorn. 

Det ska inte vara någon laptop för typ 5000 kr, utan jag kan köpa en dator för högre summa och som verkligen är BRA. 🙂 Har kollat lite på Asus Zenbook nx500 men den verkar inte ha kommit ut på marknaden än.. 

Skulle vara tacksam för all tips jag får! 🙂 


   
SvaraCitera

Vickiie: Söker efter en laptop dator då jag kommer att ta med den till plugget, ingen stationär. 🙂

Skulle vara tacksam för all tips jag får! 🙂

Jag är "stationär-dator-freak" då jag i viss mån anser att laptops är "låtsasdatorer" så jag överlämnar din fråga till någon annan som har mer erfarenhet av laptops än vad jag har.  Rodnar


   
SvaraCitera

Vad har du för behov?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Vad har du för behov?

Vad menar du? Jag skrev vad jag skulle använda den för?


   
SvaraCitera

Vickiie:

Vad menar du? Jag skrev vad jag skulle använda den för?

Såg de sen därför ansåg jag att min fråga var överflödig.


   
SvaraCitera

Tycker att du ska vänta på Asus Zenbook nx500. Den är otroligt bra för att vara laptop. Snabba lagrings enheter, bra grafikkort, tillräckligt med RAM, snabb processor så jag tror nog att den kommer vara ditt bästa val


   
SvaraCitera

Vickiie: Har kollat lite på Asus Zenbook nx500 men den verkar inte ha kommit ut på marknaden än..

Ska du köpa en laptop för 24.000 kronor?

PC För Alla om Asus Zenbook nx500


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:

Ska du köpa en laptop för 24.000 kronor?

PC För Alla om Asus Zenbook nx500

Ja


   
SvaraCitera

Den laptopen som jag skulle rekommendera är en MacBook Pro med de bästa komponenterna men den kostar 44k...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Tycker att du ska vänta på Asus Zenbook nx500. Den är otroligt bra för att vara laptop. Snabba lagrings enheter, bra grafikkort, tillräckligt med RAM, snabb processor så jag tror nog att den kommer vara ditt bästa val

Haha ja den verkar vara jävligt bra!! 🙂 Dock vet jag inte hur länge jag kommer orka vänta på den, sitter liksom just nu på en iPad pga min dator gått sönder. Förvirrad  Och iPaden har jag för mina studier. Vet du när Asus Zenbook nx500 kommer till butik? Har inte sätt något lanseringsdatum.. 


   
SvaraCitera