Aviseringar
Rensa alla

Söker film!


Ämnesstartare

Det vore mer än underbart om någon ville/kunde hjälpa mig.

Jag såg en skräckfilm när jag var mindre, som jag inte har ene aning om vad den heter. Jag har som så många andra blivit nostalgisk och letar som en tok efter filmen men utan framsteg.

Det jag minns om handlingen: Tror det utspelade sig i vintertid, i relativ nutid. Det är någon liten by som blir utsatt för konstiga saker. Minns inte alls vad, men det händer saker och folk är rädda. Det som hänt är att det kommer någon slags häxmästare/vampyr till byn för att välja ut ett barn som skall bli dennes efterträdare. Först när ett barn är utvalt (eller om han vill ha ett specifikt barn, minns ej) så försvinner han därifrån.
Det slutar med en scen som visar en förälder som möter sin äldre son (barnet som blev utvalt) på stan, de går förbi varandra och föräldern känner igen sitt barn. Men sen när h*n svänger om för att prata eller nåt så är barnet borta.

Tror att det kan vara en Steven King film, men är inte säker.

Låter detta bekant? Hör jättesnälla av dig.
Ingen av mina kompisar vet vad jag menar, hoppas det går bättre här.

Mvh


   
Citera

Den låter ju bra 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅH JAG VET VILKEN DET ÄR! JAG GILLAR DEN!

Fast jag vet inte vad den heter 🙁 Bara att barnet som blir valt tillslut heter Ralph eller Ralphy [sad][sad]

Det är en film på flera delar också för att den är så lång. [smile]


   
SvaraCitera

fruprilla:

Låter detta bekant? Hör jättesnälla av dig.

Storm of the Century heter den. [y]
http://www.imdb.com/title/tt0135659/

Blev verkligen skitskraj av den när jag va liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh den måste jag se.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Oh den måste jag se.

Den var faktist jävligt bra om jag kommer ihåg rätt. Fast det var en miniserie, int en film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera