Aviseringar
Rensa alla

Söker hjälp, på riktigt.


Ämnesstartare

Jag har mött en kille. En kille som också blivit min pojkvän. Han är en bakgrund som kantas av droger, behandlingshem och konstiga berättelser av vad han gjort. Jag fullkomligt älskar honom. Men det känns som om han håller mig borta från att lära känna honom fullt. Han har verkligen förändrat sig sedan han var på sitt behandlingshem, och han har slutat upp med de flesta dåliga saker.

Men det finns frågetecken i mitt huvud. Han vill aldrig prata om problem och fel, såfort det är något känsligt som rör oss två, så flyr han ifrån det. Han berättar aldrig någonsin vad han känner och håller väldigt mycket inom sig. Trots att jag försökt. Han älskar att lära sig om hur människor fungerar och hur han kan läsa av dom, och hur han kan kontrollera dom. Han har visat på internetsidor där han lär sig, och han skall gå en kurs om det i flera veckor. Det gör mig rädd, tänk om han använder dessa kunskaper mot mig, eller redan gjort?

Jag vet aldrig vad som finns i hans huvud. Det känns somsagt som om jag aldrig kan lära känna honom innerst inne. Han är väldigt mystisk. Men jag älskar honom över allt annat och kan inte tänka mig att vara utan honom.

Men finns det någon som kan förstå sig på varför han beter sig som han gör, eller kanske har en gissning om det? Eller någon som vet vad jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

elinmyrbäck:

Men finns det någon som kan förstå sig på varför han beter sig som han gör, eller kanske har en gissning om det? Eller någon som vet vad jag ska göra?

här på um finns de inga psykologer eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju vara att han vill att du ska tycka synd om honom så att han inte behöver oroa sig av att du lämnar. Eller så kan allt vara sant och han faktiskt haft ett skit liv men I doubt it. Av egen erfarenhet: mestadels är antingen överdrivna eller lögner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

här på um finns de inga psykologer eller dylikt.

Nej men det kanske finns folk som känner igen sig eller har någon gissning, eller kanske bara ett litet tips på vad jag ska göra. UM är delvis till för att dela med sig och hjälpa folk med problem, right?

Jack.O:

Av egen erfarenhet: mestadels är antingen överdrivna eller lögner.

Jag vet att det är sant, har pratat med hans föräldrar om allt som hänt också :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinmyrbäck:

Nej men det kanske finns folk som känner igen sig eller har någon gissning, eller kanske bara ett litet tips på vad jag ska göra. UM är delvis till för att dela med sig och hjälpa folk med problem, right?

true dat, kram på dig å hoppas att allt löser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom ihåg bara att när någon har blivit skadad så skadar de lätt personen som blir närmast = you.

Har blivit extremt dåligt i båda mina förhållanden som hade sådana bakgrunder av slag. Blev misshandlad och mer eller mindre förnedrar flera gånger i veckan. Watch your step sister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

true dat, kram på dig å hoppas att allt löser sig

Tack, det hoppas jag med! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Watch your step sister.

jag har verkligen börjat uppmärksamma och "analysera" vad han gör och vad som händer, vilket kanske inte är världens bästa beteende i ett förhållande, men kan inte undvika det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste göra det mer eller mindre för att inte låta chansen komma att du får skit eller blir skadad. Tycker det är klokt.

Önskar att jag gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinmyrbäck:

?

Han är förmodligen inte redo att öppna upp sig ännu (kanske aldrig kommer att göra det heller). Klarar du inte av att din partner inte öppnar upp sig för dig för du tänka över din situation tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Önskar att jag gjorde det.

Det önskar jag med att jag gjorde, förra killen jag träffade var psykopat och isolerade mig från allt och alla och bröt ner mig och kontrollerade mig totalt. Därför jag blir så uppmärksam nu, man lär sig av sina misstag, förhoppningsvis..

Xisco:

inte redo

Han klarar av att prata om sin bakgrund och annat. Men han vill aldrig diskutera nödvändiga saker om oss, och saker som har hänt. När han blir arg på mig av någon orsak så tar han avstånd en liten stund och lugnar sig och säger aldrig vad jag har gjort för fel. vilket gör att jag aldrig kan veta vad som rör sig i hans huvud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första tanken som slog mig var psykopat i detta. Sedan är jag inte säker såklart. Kan inte antyda att han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Första tanken som slog mig var psykopat

Jag ser vissa samband, men jag ser känslor i den här killen. Jag ser empati och att han bryr sig. Men klart är jag rädd för sambanden mellan dem två. Att de båda ger ut så lite information om deras känslor. Jag får försöka läsa mig och analysera mig till känslorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet att psykopater är bra på att manipulera va? Och lura känslomässigt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det vet jag, men jag kan å andra sidan inte gå för all framtid och tro att alla jag rör vid är psykopater.. det kommer begränsa min lycka rätt mycket..


   
SvaraCitera