Aviseringar
Rensa alla

Söker kattbilder! , frågor om er katt + de som gått vidare


Ämnesstartare

Vet inte om man får söka kattbilder såhär, men, håller på med min kattportal, säger inte adressen här, eftersom det då kan tas som reklam eller hur?
Men! Behöver lite bilder på katter helt enkelt, för det blir ju lite tråkigt i längden av och ta bara mina egna.. Jag har några till som skänkt mig fina bilder, de ska vara tagna med digitalkamera, för annan skit rent ut sagt av t.ex webbkamera är nej tack!
Det är en faktasida först och främst, sedan kommer det ju även finnas forum osv..

Men vore som sagt tacksam om nån vänlig själ kunde bidra med lite bilder!

Skriv med;

Ditt namn:
Kattens namn:
Ras:
Ålder:
Inne/utekatt?

Och på allt, så gör jag en liten undersökning på hur era katter är, så vore också tacksam om ni svarade på detta;

Kastrerad?
Om nej, varför inte?
Favoritmat?
Ger ni den mjölk eller choklad? (inte bra nämligen)

Eh, känner mig som nån journalist här, men det är verkligen inte fallet, min sida började som en pytteliten sida om mina egna katter när jag var 12 år och har sen dess utvecklats så den nu även har domän.. [love] kärlek till katterna! [smile]

Hoppas tråden inte blir låst 🙁 gjorde allt för den inte skulle verka.. annonsliknande och reklamaktig [sad]

ÄNDRAT 2010-02-20 14:58
Söker också kissar som gått vidare.. året ska vara med, född - död


   
Citera

Ditt namn: Rasmus
Kattens namn: Milos
Ras: mus, nä jag vet inte, tror d e vanlig bonnakatt, röd med vita tassar och vitt skägg
Ålder: 3,5 år eller 2,5 år minns inte
Inne/utekatt? båda

Kastrerad? ja
Om nej, varför inte?
Favoritmat? ost
Ger ni den mjölk eller choklad? (inte bra nämligen) ger mjölk ibland [sad]

glad.PNG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

Ras: mus

Haha 🙂
Tack du.. jo vi ger också vår Elvis lite mjölk då och då :/ man ser ju hur dom älskar det så man kan ju inte låta bli, samma sak gäller ju oss människor ändå, vi äter och dricker också sånt vi inte behöver precis...


   
SvaraCitera

lemuu:

Tack du.. jo vi ger också vår Elvis lite mjölk då och då :/ man ser ju hur dom älskar det så man kan ju inte låta bli, samma sak gäller ju oss människor ändå, vi äter och dricker också sånt vi inte behöver precis...

true dat ^^
har du lust att bidra med mer kattinfo @ Elvis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

har du lust att bidra med mer kattinfo @ Elvis?

visst :p

Ditt namn: Jessica
Kattens namn: Elvis o Elza
Ras: Huskatter
Ålder: 3 och 5 tror jag iaf?
Inne/utekatt? båda

Kastrerad? jadå
Om nej, varför inte?
Favoritmat? elvis äter inget annat än sitt torrfoder och riktiga byten då, på somrarna kommer han knappt in och äter, fullt upp med jakten liksom.. han äter inte blötmat ens.. elza tycker mest om gourmé maten med anka eller kyckling i.. så du kan ju ana vad det där för en fin flicka -.- , hon tycker inte om grädde ens.
Ger ni den mjölk eller choklad? (inte bra nämligen) nej, gav elvis mjölk men har slutat med det istället..

den randiga är elvis och den svart vita elza.

S1051783.JPG

S1050249.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt namn: Linda
Kattens namn: Morrmiss
Ras: bondkatt
Ålder: ca. 2 år skulle jag tro.
Inne/utekatt? - Bägge.
Kastrerad? - Ja
Om nej, varför inte? -
Favoritmat? - Småfåglar
Ger ni den mjölk eller choklad? - Nä.
Image


   
SvaraCitera
Åtta

Ditt namn: Tommy
Kattens namn: Kropotkin
Ras: Blandras. Ska enligt uppfödaren vara delvis Ragdoll.
Ålder: 8-9 månader
Inne/utekatt? Inne

Kastrerad? Nej
Om nej, varför inte? Har inte hunnit ännu. Ska kastrera honom på fredag.
Favoritmat? Eh... Han får ju inte detta, men han skulle väldigt gärna vilja ha bacon.
Ger ni den mjölk eller choklad? (inte bra nämligen) Han brukar få slicka rent våra yoghurt-/filskålar ibland.

Hade tyvärr bara en enda bild på min dator, och jag orkar inte starta min flickväns dator.

Image


   
SvaraCitera

Åtta:

en enda bild

naw vad söt Kropotkin är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Om nej, varför inte? Har inte hunnit ännu. Ska kastrera honom på fredag.

Herregud.. vad gullig katt, lycka till på fredag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer mer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt namn: Emil
Kattens namn: Pelle
Ras: Bondkatt
Ålder: Vet ej :S
Inne/utekatt? Utekatt, men han är inne på vintern, han gillar ej kyla, går ut typ 5 minuter sen in igen.

Kastrerad? Ja.
Om nej, varför inte?
Favoritmat? Specialfoder, han bantar.
Ger ni den mjölk eller choklad? Nej

1223029125_resized.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här får du två bilder. Du får direktlänkarna så får du själv tanka ned dom. Första bilden är en raskatt... en Brittisk Korthår. Den andra är en vanlig bondkatt sk Svensk Lantras.

Båda är utekatter. Utom på vintern när det är för kallt och/eller för mycket snö. Då går de knappt ut mer än för att kissa o bajsa.

Raskatten är 5 år... bondkatten 3 år till våren. Raskatten (tjej) är steriliserad. Bondkatten (kille) ska kastreras till våren.

Båda heter [blush] ... [blush] ... [blush] Tusse. [blush]

Båda fångar mycket mat själva... mest skogsmöss o grodor. Själv ger jag dom både torrfoder o burkmat o mestadels (röd) 3% mjölk. Men de dricker även vatten direkt ur hinkar ute på terrassen. Bor på landet.

Bi​ld 1

Bi​ld 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Bor på landet.

tack! riktigt fina bilder, men du, vad heter du själv? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla andra får tack men inte jag, väldigt trevligt.
Här ställer man upp och får inte ens ett litet tack... fan va arg man blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obs ej seriös..


   
SvaraCitera