Aviseringar
Rensa alla

Söker konstnärers åsikter, eller allmänheter


Ämnesstartare

Skippa komplimanger osv, om ni skulle ha några, och ge mig istället en maffig kritik så att jag kan utvecklas. Ingenting om modellen för hon är fan för snygg att kritisera, men om självaste tekniken och kompositionen.

Jag har skrivit hennes namn över huvudet, lite Kalle och chokladfabriken-stuk. Dock funderar jag på om jag ska klippa bilden avlång för att slippa armen, kanske måla dit personen som egentligen ska stå där eller helt enkelt göra någonting annat?

Vad säger UM?

Jag vet dock att det är en hemsk cam-bild och man inte kan se riktigt noga, men jag är för lat för att hämta systemkameran.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Kompositionen brister väldigt mycket pga armen. Har du tecknat av en bild eller? Med tanke på: "personen som egentligen ska stå där". Tror att bilden som helst skulle må bra av att du tar bort armen och har en typ, axel där istället som på andra sidan.

Angående själva tecknilen så ser det grymt ut. Kanske lite mer kontrast på klädesplagget och håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Kompositionen brister väldigt mycket pga armen

Ja, det var det jag funderade på. Den såg så fel ut.

Ensamvargen:

Kanske lite mer kontrast på klädesplagget och håret.

Jo, håret får jag fortfarande kämpa med. Jag vet liksom inte hur man ska göra, om människan är blond.

Och tröjan är iofs inte klar, men antar att du menade det jag hittills har ifyllt?


   
SvaraCitera

Hon ser ut att förminska sin hals


   
SvaraCitera

ajyprah:

Ja, det var det jag funderade på. Den såg så fel ut.

Den ser fel ut för att den inte är inom bilden och om den hade varit det så hade hon heilat (ser det ut som). Den skapar även obalans så om du vill ha den kvar så borde du flytta allt så att ansiktet ligger mer till höger. [blush]

ajyprah:

Och tröjan är iofs inte klar, men antar att du menade det jag hittills har ifyllt?

Jaha! Trodde det var tröja med typ vit framsida och färgade ärmar. [blush] Det mörka ser bra ut! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jaha! Trodde det var tröja med typ vit framsida och färgade ärmar. [blush] Det mörka ser bra ut! [y]

Ah, nej det är en helt svart tröja som i princip är skrynklig över hela henne. Det är veck överallt, därav har jag svårt att måla en axel som egentligen inte är där. Då skulle vecken förändras helt och jag har inte kommit så långt i min utveckling än att jag kan tänka ut sånt.

Ensamvargen:

Den ser fel ut för att den inte är inom bilden och om den hade varit det så hade hon heilat (ser det ut som). Den skapar även obalans så om du vill ha den kvar så borde du flytta allt så att ansiktet ligger mer till höger. [blush]

Vad sägs som att jag cuttar bilden vid armen då? Och sedan lite mer över, så att bilden blir endast en aning större än ett A4

isola:

Hon ser ut att förminska sin hals

Hon lutar sig framåt, i princip hänger på en annan människa på originalbilden, så det gör hon ju iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kanske kan återkomma när tröjan är ifylld. Jag ser att det förvirrar lite när huvudet svävar på pappret.


   
SvaraCitera

ajyprah:

Vad sägs som att jag cuttar bilden vid armen då? Och sedan lite mer över, så att bilden blir endast en aning större än ett A4

Vet inte. Det kanske blir bättre när hela tröjan är svart. [blush]


   
SvaraCitera