Forumet - Sökfunktionen är fucked

Sökfunktionen är fucked

3744 1 57

Spana också in:

Erik Nahlén:

"Det är ingen bugg utan en direkt konsekvens av databaskonverteringen. Sökresultaten presenteras nu beroende på score, alltså hur relevant resultatet är beroende på de sökord du angivit."

Detta är ju jättedumt. Om jag söker på "Lampan" för att se om någon skrivit om mig på senaste så är väl inte ett inlägg i en forumlek från 2006 särskilt relevant?
Det är ju jättekorkat att det ska sorteras i en helt ologisk ordning, tidsenligt var mycket bättre, då var det ju lätt att hitta om man visste ungefär när något postats.
Att göra sajten ännu sämre verkar helt galet.

Jag skulle verkligen önska att ni gjorde så att man kunde välja själv hur det ska sorteras.
XMinGrönaLampaÄrDödX:

Om jag söker på "Lampan" för att se om någon skrivit om mig på senaste så är väl inte ett inlägg i en forumlek från 2006 särskilt relevant?

Du kan i och för sig välja att bara visa inlägg från den senaste veckan. Men jag håller absolut med om att sökfunktionen bör förbättras.
Erik Nahlén:

"Det är ingen bugg utan en direkt konsekvens av databaskonverteringen. Sökresultaten presenteras nu beroende på score, alltså hur relevant resultatet är beroende på de sökord du angivit."

Fullständigt idiotiskt. Ungefär lika idiotiskt som när ni lade till facebookfunktionerna som ingen efterfrågade eller när ni bytte server, vilket pajade hela sidan. Ni måste verkligen njuta av att göra sidan sämre.
Proteus:

FIXA, FÖR I HELVETE! JAG STÅR INTE UT LÄNGRE!

Kan uppdatera med att det finns en tråd i modforumet där vi skrivit ned en specifikation på hur sökfunktionen bör fungera. Nu vet jag inte om pojkarna på Youmeet är upptagna med annat, eller om det är UMs ekonomi som behöver komma igång igen för att ha råd med det hela, men något är på gång i alla fall.
Åtta:

Kan uppdatera med att det finns en tråd i modforumet där vi skrivit ned en specifikation på hur sökfunktionen bör fungera. Nu vet jag inte om pojkarna på Youmeet är upptagna med annat, eller om det är UMs ekonomi som behöver komma igång igen för att ha råd med det hela, men något är på gång i alla fall.

Okej. Med tanke på hur länge de har varit medvetna om det här problemet utan att bry sig så vågar jag inte hoppas på för mycket, men det lät rätt positivt. [y]