Aviseringar
Rensa alla

Sökfunktionen är fucked


Ämnesstartare

När man sökte på forumet tidigare så dök alla resultat upp med senaste först och äldre allt eftersom. Nu när man söker i forumet så dyker allt upp som en enda röra.
Hur har ni lyckats ställa till detta?

Man kan inte heller ordna resultaten själv, vilket är konstigt.


   
Citera
Correh

Har också noterat denna bugg.


   
SvaraCitera

Correh:

Har också noterat denna bugg.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

.

[smile]


   
SvaraCitera

Ska höra med teknikerna [y]


   
SvaraCitera

Jo jag vet har noterat det när jag försöker söka på mig själv hahah.


   
SvaraCitera

ah hatar när man ska söka och allt kommer upp hur som helst 🙁


   
SvaraCitera

Fick svar nu:
"Det är ingen bugg utan en direkt konsekvens av databaskonverteringen. Sökresultaten presenteras nu beroende på score, alltså hur relevant resultatet är beroende på de sökord du angivit."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik Nahlén:

"Det är ingen bugg utan en direkt konsekvens av databaskonverteringen. Sökresultaten presenteras nu beroende på score, alltså hur relevant resultatet är beroende på de sökord du angivit."

Detta är ju jättedumt. Om jag söker på "Lampan" för att se om någon skrivit om mig på senaste så är väl inte ett inlägg i en forumlek från 2006 särskilt relevant?
Det är ju jättekorkat att det ska sorteras i en helt ologisk ordning, tidsenligt var mycket bättre, då var det ju lätt att hitta om man visste ungefär när något postats.
Att göra sajten ännu sämre verkar helt galet.

Jag skulle verkligen önska att ni gjorde så att man kunde välja själv hur det ska sorteras.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag skulle verkligen önska att ni gjorde så att man kunde välja själv hur det ska sorteras.

Ja det är helt klart värt att diskutera. Jag ska framföra det.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

Sökresultaten presenteras nu beroende på score

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag skulle verkligen önska att ni gjorde så att man kunde välja själv hur det ska sorteras.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Om jag söker på "Lampan" för att se om någon skrivit om mig på senaste så är väl inte ett inlägg i en forumlek från 2006 särskilt relevant?

Du kan i och för sig välja att bara visa inlägg från den senaste veckan. Men jag håller absolut med om att sökfunktionen bör förbättras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Du kan i och för sig välja att bara visa inlägg från den senaste veckan.

Jo, men då kommer de ju fortfarande inte i ordning utan huller om buller. Dessutom kanske man vill söka på något som ligger längre bort än senaste halvåret, och då är det ju jättesvårt att hitta om det inte är någon vettig ordning på det hela.


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

"Det är ingen bugg utan en direkt konsekvens av databaskonverteringen. Sökresultaten presenteras nu beroende på score, alltså hur relevant resultatet är beroende på de sökord du angivit."

Fullständigt idiotiskt. Ungefär lika idiotiskt som när ni lade till facebookfunktionerna som ingen efterfrågade eller när ni bytte server, vilket pajade hela sidan. Ni måste verkligen njuta av att göra sidan sämre.


   
SvaraCitera

dåligt!!! ändra tebax


   
SvaraCitera