Aviseringar
Rensa alla

Sökte på detox..


Daniellas: Och jag har ett levande bevis på det, min mamma. "antiåldring" kanske man inte ska kalla det, men det finns bra och naturliga produkter som är bra för hyn och minskar rynkorna helt klart.

Du inser att rynkor delvis beror på gener? En del har mer rynkor än andra. men det beror också på vilket liv man lever. röker man så riskerar rynkor att öka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

''– Ingen forskning styrker att vi driver ut gifter i kroppen när vi bara dricker juicer. Levern och njurarna har som funktion att göra detta och gör det bra. Ordet detox är missvisande.'' 

www.svt.se/nyheter/sverige/detox-en-bluff-debatt-i-gomorron

Well, ja vissa påstår detta ja. NU skapade jag inte den här tråden för att vi ska såga ner på folk som vill detoxa. Jag gjorde den för den fantastiska bilden och för att jag skulle vilja testa. Jag tänker inte sitta och förespråka något som jag inte har testat, det får ni göra själva. 


   
SvaraCitera

Daniellas: Och jag har ett levande bevis på det, min mamma. "antiåldring" kanske man inte ska kalla det, men det finns bra och naturliga produkter som är bra för hyn och minskar rynkorna helt klart. Du borde testa!

''Antirynkkräm kan generellt inte ta bort ålderstecken från huden. Den når nämligen inte tillräckligt långt ner i hudlagren för att ge en varaktig och synlig effekt. Antirynkkräm kan få skrattrynkor och fina linjer att tillfälligt försvinna, men det beror huvudsakligen på att krämen, precis som en vanlig fuktkräm, hjälper den översta huden att behålla fuktigheten och därmed får den att se mjukare ut. De djupare fårorna i huden kan däremot inte tas bort med någon känd kosmetikprodukt.

Rynkor uppstår, eftersom de fibrer som hjälper till att hålla huden stram, kollagen och elastin, försvinner i takt med att huden åldras. Kollagen och elastin ligger i hudlagret under det översta lagret, i läderhuden, där de bryts ner bland annat av solens ultravioletta strålar och rökning. Vill man bli av med de djupare rynkorna, krävs det alltså en behandling av läderhudens innehåll av kollagen och elastin. En av de mest kända metoderna är med hjälp av värme från laserstrålar – en behandling som kräver lokalbedövning och smärtstillande medicin under en tvåveckors läkningsperiod.''
http://illvet.se/fraga-oss/funkar-rynkcremer

www.livescience.com/36720-anti-aging-products-lotions-supplements.html


   
SvaraCitera

Daniellas: Well, ja vissa påstår detta ja. NU skapade jag inte den här tråden för att vi ska såga ner på folk som vill detoxa. Jag gjorde den för den fantastiska bilden och för att jag skulle vilja testa. Jag tänker inte sitta och förespråka något som jag inte har testat, det får ni göra själva.

Nej, det är inte ''vissa'' som påstår det, det saknas vetenskapliga belägg.


   
SvaraCitera

Daniellas: Du borde testa!

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

hur mycket pengar fick du för det hära


   
SvaraCitera

Patrick: ''– Ingen forskning styrker att vi driver ut gifter i kroppen när vi bara dricker juicer. Levern och njurarna har som funktion att göra detta och gör det bra. Ordet detox är missvisande.''

www.svt.se/nyheter/sverige/detox-en-bluff-debatt-i-gomorron

men dom ljuger ju som vanligt.


   
SvaraCitera

dra ner på mejeriprodukter, kött, typ stärkelse och alkohol och håll dig till mat med nyttiga oljor typ fisk och massa grönsaker. men man måste välj följa ett schema, det hjälper inte att bara dricka lite smoothies (som förövrigt ofta innehåller saker som inte passar varandra ur matsmältningsperspektiv) och sen är allt bra.


   
SvaraCitera

min morsas antirynkkräm har varit vatten genom tiderna

hon har fina skrattrynkor. det kommer jag också få. kommer också få bekymmersrynkor i pannan så ofta som jag omedvetet rynkar på pannan


   
SvaraCitera

Daniellas: Jag har ju hört att många såna detoxkurer ska funka.

Vem säger det? De som säljer skiten. Skriv och fråga om de gjort kliniska studier enligt konstens alla regler och vart de finns rapporterade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk vad hemskt tråkiga och negativa människor det finns överallt. Patrik ryck upp dig, livet går inte ut på att klanka ner på tjejer i ett ungdomsforum. Jag har aldrig sagt åt dig att ta en detox eller använda någon kräm, jag sa att jag VILLE testa. Jag utlyste även en fråga om vem som hade gjort det och vad för TIPS de hade. DU hade inga tips, du kom hit för att såga ned mig och en tråd jag skapade för att du har tråkigt antar jag? Brist på stimulans i livet!? Herregud människa. Sista inlägget jag gör här. Ha det pojken. 


   
SvaraCitera

Daniellas: Och jag har ett levande bevis på det, min mamma. "antiåldring" kanske man inte ska kalla det, men det finns bra och naturliga produkter som är bra för hyn och minskar rynkorna helt klart. Du borde testa!

Skicka länk så ska jag pressa dem på kliniska data. Har de inte kliniska data så kan man skita i detta. En person är inget bevis. Finns en ordentlig naturlig variation i hälsostatus på befolkningen och massor av andra livsstilsfaktorer väger in.


   
SvaraCitera

Daniellas: Tänk vad hemskt tråkiga och negativa människor det finns överallt.

Vad trist med massa folk som ska lura andra på pengar, eller som blir lurade på pengar för verkningslöst skit. Den där kommentaren visar bara att du vill ducka för kritiska frågor.


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Vad trist med massa folk som ska lura andra på pengar, eller som blir lurade på pengar för verkningslöst skit. Den där kommentaren visar bara att du vill ducka för kritiska frågor.

bikarbonat kostar 8kr för en burk. vem tjänat pengar på det.


   
SvaraCitera

xxxx: bikarbonat kostar 8kr för en burk. vem tjänat pengar på det.

Jag säger inte att allehanda huskurer är lurendrejeri. Men märkesprodukter som kostar skjortan är det uppenbart ofta eftersom de annars skulle ha gjort kliniska studier och visat att de har effekt.

Vad ska bikarbonat vara bra för då? Reflux?


   
SvaraCitera