Forumet - Sömn proplem!

Sömn proplem!

127 0 14

Spana också in:

Har man sömnproblem bör man prova:

* dricka vatten innan man går och lägger sig.
* ha regelbundna vanor. Nu ska jag vakna, nu ska jag sova. Då vänjer sig kroppen vid att vara trött den tiden på dygnet.
* INTE lita på sömnpiller som hjälp, såvida inte det är akut och isåfall bör du uppsöka läkare för rådgivning.
* inte stressa upp sig för mycket vid att man "måste" somna.

Motion, idrott och sport kan också vara en hjälp, samt att du kan prova på att meditera, vilket minskar ditt behov av sömn lite. Meditation fungerar som ett komplement till sömn, inte som en ersättning dock, det kan vara farligt att lita till meditation som ersättning. Även det bör göras via vägledning tillsammans med andra och inte fortgå längre än en halvtimme.
röka på funkar ganska bra för mig. Sömntabletter är inte så bra. Kan funka i typ en vecka om du tar dem som du ska. Alltså gå och lägga sig när man tagit dem och inte sitta vid datorn. hehe annars kan mycket konstiga saker hända med tex stilnoct/zolpidem. Vilket kan vara kul det också. [party] Samma sak med imovane.
Propavan är väldigt lätt att somna med eftersom man blir seg i hela kroppen och typ inte kan göra något annat än att gå och lägga sig. Men den har en ganska stor bieffekt som gör att man kan sova i typ ett dygn. Så sömntabletter är egentligen inte ett bra alternativ, då det inte är en långvarig lösning. [zzz]