Aviseringar
Rensa alla

Sömn proplem!


Ämnesstartare

Jag ligger i sängen 4-6timmar utan att somna in :s hjälp


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Gå till läkaren och kom fram till varför du inte kan "somna in" och testa lite piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnneTr:

somna in

säger man inte bara så när nån dör? :s fattar vad du menar dock..

men asså, besök en läkare och skaffa lite sleeping pills så ordnar det sig nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också det problemet [sad]

Dra en runk då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnneTr:

Sömn proplem!

Vilken tur att du inte lider av sömnproblem i alla fall [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så har jag det varje kväll dock så vet jag ju va det beror på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma här. Sjukt frustrerande. Kan vara hur trött som helst, men kan ändå inte somna [sad]


   
SvaraCitera

Lägg er tidigt i sängen, svalt ska det vara. Stäng tidigt av alla tänkbara apparater: datorn, tvn, mobilen. Läs en tråkig, tjock bok. Skriv av er era tankar.. klyschigt, i know, men om ni inte fått höra det innan så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man sömnproblem bör man prova:

* dricka vatten innan man går och lägger sig.
* ha regelbundna vanor. Nu ska jag vakna, nu ska jag sova. Då vänjer sig kroppen vid att vara trött den tiden på dygnet.
* INTE lita på sömnpiller som hjälp, såvida inte det är akut och isåfall bör du uppsöka läkare för rådgivning.
* inte stressa upp sig för mycket vid att man "måste" somna.

Motion, idrott och sport kan också vara en hjälp, samt att du kan prova på att meditera, vilket minskar ditt behov av sömn lite. Meditation fungerar som ett komplement till sömn, inte som en ersättning dock, det kan vara farligt att lita till meditation som ersättning. Även det bör göras via vägledning tillsammans med andra och inte fortgå längre än en halvtimme.


   
SvaraCitera

Jag ska faktiskt ge dig samma tips som jag gjorde i en annan tråd:

kebabkurt:

Tar ett par öl och lite whiskey. Blivit mycket sånt det senaste året...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Det skulle jag garanterat göra om jag inte kommit på hur jag ska somna, antingen har jag igång en random romantisk komedi, ni vet, lite prat typ mummel, musik och sådär, sövande! Eller så musik och så tänker jag på texten på låten och på så vis så slappnar jag av för jag låter bli att tänka på annat!


   
SvaraCitera

Det ska man inte göra. Stressa inte upp dig innan du går och lägger dig, lyssna inte på för hog volym på tv/radio, om du inte somnar inom en halvtimme efter du gått och lagt dig så får du gå runt och varje ned kroppen med att sätta sig och läsa en bok. Ligg inte i sängen och gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

röka på funkar ganska bra för mig. Sömntabletter är inte så bra. Kan funka i typ en vecka om du tar dem som du ska. Alltså gå och lägga sig när man tagit dem och inte sitta vid datorn. hehe annars kan mycket konstiga saker hända med tex stilnoct/zolpidem. Vilket kan vara kul det också. [party] Samma sak med imovane.
Propavan är väldigt lätt att somna med eftersom man blir seg i hela kroppen och typ inte kan göra något annat än att gå och lägga sig. Men den har en ganska stor bieffekt som gör att man kan sova i typ ett dygn. Så sömntabletter är egentligen inte ett bra alternativ, då det inte är en långvarig lösning. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Dra en runk då..

Min lösning på ALLT [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera