Aviseringar
Rensa alla

Sömnens & Musikens betydelse...


Ämnesstartare

Jag öppnade idag upp min ex-flickväns facebook-logg & blogg för första gången på två/tre veckor.
En dum idé kan jag tycka i efterhand då jag på hennes logg hittade låtlänkar till olika låtar som handlar om bland annat:
Att hon är besatt av någon
Hon vill inte att personen ska låta henne försvinna...
Kärleken håller på att ta slut men att hon inte vill det
Hon vet att det är dags att låta den andre/känslorna/förhållandet andas

Jag är en person som faller för texterna, det är texterna som får mig att tycka om en låt. Så jag kan ju tänka att hon möjligtvis har kvar känslor för mig och inte vill att det ska vara slut. Vad tror ni?

Dessutom så finns det på hennes blogg en del sådana låtar, bland annat en av mina favoritlåtar (som hon avskydde fram till hon la inlägget på bloggen och som hon sa att hon tvingat sig själv lyssna på i 4 timmar för att tycka om) men även det första i rubriken. Hon har ett välformulerat inlägg om hur det gick för henne en natt när hon skulle försöka sova för lite sedan. Hon skriver nästan som ett schema hur hon brottades med tankarna för en person.

Om det håller en person vaken så känns det som att det måste vara någonting som är fel, exempelvis att hon har förlorat denna person?

Hur ser ni på det hela?


   
Citera

gloende:

Jag är en person som faller för texterna, det är texterna som får mig att tycka om en låt.

frågan är ju om det är så för henne


   
SvaraCitera

Ahh ookej. Så du gjorde slut med henne och hon blev out of her mind? Kan ju stämma att allt handlar om dig då.

Eller så har hon hittat någon ny och har redan hunnit bli psyko.

Men okay, ja - jo. Jag tror nog att texten kan betyda mycket för henne. Annars, hur är mysikeen ? Är den lugn, rockig, flummig? Kan ju handla om det då. Att hon helt enkelt gillar svinget! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Ahh ookej. Så du gjorde slut med henne och hon blev out of her mind? Kan ju stämma att allt handlar om dig då.

Eller så har hon hittat någon ny och har redan hunnit bli psyko.

Men okay, ja - jo. Jag tror nog att texten kan betyda mycket för henne. Annars, hur är mysikeen ? Är den lugn, rockig, flummig? Kan ju handla om det då. Att hon helt enkelt gillar svinget!

Nej, hon gjorde slut... men verkar enligt de som jag har pratat med som att hon tydligen vart osäker på hur hon kände för mig.

Fjortis-kär [cool]

Jadu, hur ska jag förklara... den är i alla fall inte rockig... den är väl lugn. Så att man skulle kunna somna lätt till den i alla fall [smile]


   
SvaraCitera

Tycker inte du ska lägga allt för mycket fokus på musiken, det behöver inte betyda någonting. Jag brukar lyssna på musik som, om man skulle tolka texterna, tyder på att jag är olyckligt kär och miserabel - det stämmer: icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tycker inte du ska lägga allt för mycket fokus på musiken, det behöver inte betyda någonting. Jag brukar lyssna på musik som, om man skulle tolka texterna, tyder på att jag är olyckligt kär och miserabel - det stämmer: icke.

Men sen att hon tvingade sig lyssna igenom min favoritlåt i cirka fyra timmar för att tycka att den var bra efteråt? Det ger väl lite tankar att hon kanske visst vill förklara något med sin musik?

När jag googlade första raden i texten i hennes blogginlägg om sömn så hittade jag detta: http://www.wittyprofiles.com/q/1243945
Efter det inlägget har hon förresten inte skrivit något på varken facebook-logg eller sin blogg på 5 dagar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ja, hon saknar dig. även om det var hon som gjorde slut betyder väl inte det att hon inte saknar dig?
självklart saknar man någon som man spenderat så mycket tid med för att sen sluta. det är naturligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

men ja, hon saknar dig. även om det var hon som gjorde slut betyder väl inte det att hon inte saknar dig?
självklart saknar man någon som man spenderat så mycket tid med för att sen sluta. det är naturligt!

Tvekar just nu starkt på att hon saknar mig eller vill någonting med mig alls. Kunde bara inte hålla mig borta från varken hennes blogg eller facebook-logg när jag väl började tänka på henne igen.

På bloggen var det två nya inlägg:
Ett som handlar om att hon har givit tillbaka på en person som behandlat en av hennes kompisar illa. Att hon älskar sina kompisar & att hon älskar sin familj.
Det andra inlägget handlar om hur hon spenderade kvällen igår.

På facebook har hon också slängt upp 2 uppdateringar:
Ett som handlar om att hon skulle spöa upp sin familj på bowling, för ett par timmar sedan.
Det andra är bara ett hjärta, som hon lade upp för en timme sedan ungefär.


   
SvaraCitera