Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalys


Ämnesstartare

kan det verkligen hända? [chocked] läskigt.
en gång vaknade jag och kunde inte röra på handen.
Då slog jag den mot sängkanten det hårdaste jag kunde. Då vaknade den till efter några minuter. Då gjorde det lite ont.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AbsolutSvensk:

Ja, men inte så ofta (Du röstade på detta alternativ)

Det är jätteobehagligt, alltid när det händer lovar jag mej själv att jag aldrig ska somna igen, av rädsla för att hamna i det där tillståndet.
Nej, jag har inte hallucinerat, bara varit helt medveten om att jag ligger i sängen ,men kan inte röra en fena trots att jag tar i allt jag kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muppen_tebax:

kan inte röra en fena trots att jag tar i allt jag kan.

men hur kan det hända? det är ju asläskigt[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eshara:

Nej, men det händer att jag vaknar med avdomnade armar och ben, så att jag dråsar i golvet när jag försöker rulla ur sängen. [rolleyes]

xD <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det här vanligare än man tror? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AbsolutSvensk:

Ja, men inte så ofta (Du röstade på detta alternativ)
16.7%

Jag drömmer att jag dör och rycker till om och om igen typ.


   
SvaraCitera
blum
 blum

AbsolutSvensk:

Nej, men jag vill prova hur det känns (Du röstade på detta alternativ)

Men ofta när jag vaknar är min ena arm helt bortdomnad så att jag inte kan röra den på en stund..[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rycka till brukar jag göra ganska ofta när jag hålle på o somna ibland. det är inte rolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaFo:

kan det verkligen hända? [chocked] läskigt.

LinaFo:

men hur kan det hända? det är ju asläskigt[chocked]

Ja , det är klart det kan hända.. Men alla "lyckas" inte med det..
Jag tror man själv gör på ett visst sätt (fastän man inte vet om det) så att man hamnar i sömnparalysen..
Senaste gångerna har jag känt att jag just är på väg in i en lucid dream, och då blir jag glad och försöker fortsätta, men istället vänder det och hjärnan vaknar men inte resten utav kroppen.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AbsolutSvensk:

Nej, och det är jag glad över (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AbsolutSvensk:

lucid dream

hhmm, vad var det det var nu då? Kommer inte ihåg.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

hallus:

hhmm, vad var det det var nu då? Kommer inte ihåg..

En dröm där man vet om att man drömmer.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AbsolutSvensk:

Ja, det händer ofta (Du röstade på detta alternativ)

Lika skrämmande varje gång, fast den första gången var det förstås värst. Då trodde jag att jag höll på att dö eller nåt och försökte ropa på mamma men fick inte fram ett ljud. Numera vet jag någonstans i dimman att det är en sömnparalys och jag vet hur jag ska göra för att komma ur tillståndet, fast särskilt trevligt är det inte hur som helst.

Ska väl tillägga att jag oftast hamnar i detta tillstånd när jag haft en lucid dröm. Gällande lucida drömmar har jag faktiskt lärt mig att stanna i dem och utforska lite 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallus:

hhmm, vad var det det var nu då? Kommer inte ihåg.. [rolleyes]

uppenbar:

En dröm där man vet om att man drömmer.

Även kallad Klardröm [smile]

evilneedscandytoo__:

Då trodde jag att jag höll på att dö eller nåt och försökte ropa på mamma men fick inte fram ett ljud.

Kom ihåg första gången jag hamnade i det, försökte ropa, men fick bara fram flämtningar och andades väldigt högt och snabbt/ryckigt.. Mamma var utanför mitt rum då, vet inte om hon hörde mig..


   
SvaraCitera