Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalys!!!


Ämnesstartare

Jag fick detta flera gånger på samma gång inatt och blev helt vettskrämd det är läskigt men coolt på samma gång har du fått det? Hjärnan vibrerar och JA det är magiskt... Tyvärr avbryter man denna process pga rädsla. Känslan är obeskrivlig när det här händer, kusligt kanske är det rätta ordet.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hänt en gång, var obehagligt.

Låg på mage och sov hos mina föräldrar på deras balkong på sommaren, var kokhett så det gjorde det ännu läskigare. Vaknade, försökte ropa på pappa, kunde inte, blev livrädd, somnade om.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

coolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men fatta då vad läskigt det är när man är i det så kallade "vibrationsstadiet", det är det jag upplevt varenda gång jag får det här och det har hänt om:
Jag tagit lugnande dagen innan och då talar vi skittabletter som Atarax
Sovit för mycket tidigare dagar
Ligger för nedbäddad i sängen

Vet inte om det är pga detta men jag tror det för det står iaf att det kan hända om täcket ligger för hårt över en.


   
SvaraCitera

Usch, det händer mig nästan ett par gånger i veckan. Jag försöker ropa på Gryphon att han ska väcka mig (för jag är väldigt rädd under tiden) men kan inte göra något alls. Bara ligger där, skriker för full hals inne i huvudet, medan kroppen fortsätter andas lugnt och stilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

läskigt men coolt på samma gång har du fått det?

Ja några gånger. Har varje gång trott att jag ska dö. Känns som att vara inlåst i sig själv. Uh läskigt. Det enda som hjälpte var att sluta försöka röra på sig. Starta om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som varit med om vibrationsstadiet!??!?!? Är som att ha en fläkt i huvudet. [sad]


   
SvaraCitera

Angelize:

läskigt men coolt på samma gång har du fått det?

Ganska ofta. Med de sömnstörningar som jag har är det som en sak i vardagen ....[cry]
Det är enbart jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaa har haft det. Fast d[ hade jag ocks[ det d'r om att tro att n[gon eller n[got 'r i rummet och jag blev vettskr'md, har h'nt ett par g[nger 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det har hänt mig ett antal gånger, det känns typ som man falller och sen "landar" och rycker till typ ;s Och ibland så har det kännts som jag typ drömmer när jag går, asså, det är svårt att förklara, men det känns som man inte står eller nåt. Det är lite läskigt..


   
SvaraCitera

Jag tycker att jag känner igen mig lite i det här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar också få fläktbrummaren. Ibland gör det ont i öronen när man väl vaknar igen, tycker jag är lustigt.


   
SvaraCitera

Händer då och då, nån gång i månaden kanske. Tyckte det var obehagligare när jag var yngre, har lärt mig att lugna mig och bara vänta ut det på senare tid.


   
SvaraCitera