Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalys?


Notice
Ämnesstartare

För 10 minuter sen så somnade jag och jag vaknade av att någon skriker i mitt öra, och jag kunde inte röra mig! Jag försökte hela tiden att röra mina fingrar men det gick inte!! Jag var vaken också. Jag vet inte om jag hade mina ögon öppna eller inte men jag har för mig att jag var typ i ett ensamt mörkt rum och jag sov mitt i rummet.  Var det här sömnparalys och borde jag söka hjälp? Jag vill inte uppleva något liknande igen.


   
Citera

Med stor sannolikhet en dröm. Händer mig ibland att jag drömmer något extremt märkligt... känner sedan att jag håller på att vakna upp... men vaknar upp i en ny dröm. I drömmarnas värld kan de mest extrema upplevelser ske. 

Dessvärre kan man inte styra drömmarna eller i vart fall drömforskare påstår att det är ganska svårt.


   
SvaraCitera

Låter som en sömnparalys, ja. Det bör man väl inte söka hjälp för. Visst sov du på rygg? 

Har också haft en, dock inget skrik eller tydliga varelser eller främmande rum. Kändes mer som att någonting var närvarande i rummet, kusligt. Hade läst om fenomenet någon vecka tidigare så jag höll mig lugn 


   
SvaraCitera

Ja det var det, nej det är normalt

Välkommen till klubben osv :)) 


   
SvaraCitera