Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalyser


mynona

Kudhos:

Ta ZMA. Gå lägg dig. Dröm lucida drömmar. Det finns att köpa i vilken träningsbutik som helst. Det är inte mycket mer än så. Zink och Magnesium gör något med drömmarna som är lustigt. Och eftersom jag drömmer lucida drömmar ofta så blir de bara mer frekventa. Det är lite kul dock, för du vet att du har fullständig kontroll och allt är bara en dröm. Har hittat på så mycket BUS Skadeglädje

Så enkelt? Det låter för bra för att vara sant. Kanske har du särskilt bra förutsättningar redan innan om du drömt lucida drömmar förut. Man kan alltså köpa dem i vilken sport/träningsbutik, kanske apotek som helst? Kanske också via nätet? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Positiv:

Fick för mycket mardrömmar av magnesium 🙁

Vissa får mardrömmar. Jag har fått kanske 1 mardröm. Men då vaknade jag bara och somnade om direkt så var det över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Vissa får mardrömmar. Jag har fått kanske 1 mardröm. Men då vaknade jag bara och somnade om direkt så var det över. 

Får du ligga mycket i dina drömmar eller? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Så enkelt? Det låter för bra för att vara sant. Kanske har du särskilt bra förutsättningar redan innan om du drömt lucida drömmar förut. Man kan alltså köpa dem i vilken sport/träningsbutik, kanske apotek som helst? Kanske också via nätet? 

Man kan köpa det överallt...matbutiker också ibland


   
SvaraCitera
Kudhos

mynona:

Så enkelt? Det låter för bra för att vara sant. Kanske har du särskilt bra förutsättningar redan innan om du drömt lucida drömmar förut. Man kan alltså köpa dem i vilken sport/träningsbutik, kanske apotek som helst? Kanske också via nätet? 

Haffade mina genom gymgrossisten. Vet att de finns i fysiska sportbutiker med. Jag har ju redan rätt bra förutsättningar skulle jag tro. Men det är inte direkt svårt. Det är ju trotsallt bara vanliga ämnen (Dvs. inte knark) så funkar det så är det hurra! Men om det inte gör det så får man väl nöja sig med vitamintillskottet. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Positiv:

Får du ligga mycket i dina drömmar eller? :p

Rodnar Har hänt men det är bara jobbigt. Oftast är det bara vrickade drömmar. Typ att saker makes noll sense. Som att jag kan flyga, eller att saker är bara weird. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Rodnar Har hänt men det är bara jobbigt. Oftast är det bara vrickade drömmar. Typ att saker makes noll sense. Som att jag kan flyga, eller att saker är bara weird. 

Borde prova igen under en period där jag är mer "lugn". Tränger bort för mycket nu som jag inte kan kontrollera när jag sover. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Håller med, förra året hade jag det mycket och det kändes precis som du beskriver det att man är vaken i hjärnan men man kan inte köra något, inte öppna ögonen eller något så är det bara helt svart. Så jag förstår att det är rätt läbbigt. Men som de sagt innan så:
Sov svalt.
Sov tillräckligt för kroppen kan vilja sova då den är trött men ändå vill vakna upp.
  Sedan så är det troligtvis för att du har någon mardröm som du vaknar väldans fort och kroppen inte hänger med.

sover och har alltid sovit svalt. Börjar mer och mer misstänka att det här har ett samband med stress och att jag sover för lite. Eller i alla fall att mardrömmarna är stressrelaterade. 

reben:
hade jätteofta i högstadiet, lite i gymnasiet men dom senaste 3 åren har jag haft d 2 ggr d ganska skönt

Skönt att du inte har dem längre eller skönt med sömnparalyser

Fasiken:
Har det i perioder 🙁 

Skitläbbigt!

Edinburgh:
Har aldrig haft, men det verkar vara asjobbigt. LedsenHjärta

Du kan få mina 🙁 Vill inte ha dem längre. Hjärta 
Nä, men ja. Trodde det skulle vara coolt när jag läst om det innan, det är inte coolt. Inte när det får mig att bli rädd för att sova, sova är ju så skönt ju, don't take that away from me!!

Kudhos:
Har endast haft det några fåtal gånger och kan inte komma på varför eller hur jag fick dem. Hade några riktigt hemska ett antal gånger.

Har dock lucida drömmar nästan varje natt. Det kanske gör så det är svårt att få sömnparalys, vet inte om det går att koppla dem samman. 

Minns bara att mina sömnparalyser var otroligt obehagliga och jag vaknade oftast helt kallsvettig med gråten i halsen. 

Men det är säkert stressrelaterat. Mycket med sömn är relaterat till stress och hur man mår allmänt. 

Hur fungerar lucida drömmar? (orkar inte googla)

Mitt coolaste breakthrough under en paralys var när jag blev så jäkla rädd att jag tvingade en väckning av musklerna i benet för att kunna sparka då jag hallucinerade att det satt någon på mig. Men sen sjönk jag liksom tillbaka in i drömvärlden så vet inte om sparken hände på riktigt för det borde kanske inte gå. Jag vet inte. Eller så kopplade hjärnan bort musklerna igen. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Fingerprints: Hur fungerar lucida drömmar? (orkar inte googla)

Att man kan utskilja att det är en dröm och inte verklighet. Och jag har kontrollen att göra pretty much anything. Jag kan då skapa vad jag vill, återskapa vad jag vill. Så man får superkrafter more or less. Det fungerar lite olika, det handlar något om olika stadie i sömncykeln och massa annat. Men jag får det jätteofta. 

Har ofta sagt att typ "Jag ska gå in i det här rummet så är jag i X, med Y, och vi Z" så händer det. 

Det är rätt coolt.Rodnar

Och oj vilken breakthrough. Min värsta parlys var att jag kunde inte röra musklerna och jag typ hallucinerade och hörde röster bakom mig om typ "Han sover. Han kommer inte märka när vi börjar skära i ryggen." Det var den äckligaste... Då vaknade jag helt kallsvettig och jag trodde att jag skrek på hjälp men tydligen gjorde jag inte det. Men det var jättelängesen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Att man kan utskilja att det är en dröm och inte verklighet. Och jag har kontrollen att göra pretty much anything. Jag kan då skapa vad jag vill, återskapa vad jag vill. Så man får superkrafter more or less. Det fungerar lite olika, det handlar något om olika stadie i sömncykeln och massa annat. Men jag får det jätteofta. 

Har ofta sagt att typ "Jag ska gå in i det här rummet så är jag i X, med Y, och vi Z" så händer det. 

Det är rätt coolt.

Låter rätt ballt, i alla fall om en kan kontrollera det som sker. Jag vet väldigt ofta i samband med paralys att jag drömmer men jag kan liksom inte styra så det är som att jag hör mig själv i huvudet som protesterar mot det som sker och typ ber mig själv vakna.

Kudhos: Och oj vilken breakthrough. Min värsta parlys var att jag kunde inte röra musklerna och jag typ hallucinerade och hörde röster bakom mig om typ "Han sover. Han kommer inte märka när vi börjar skära i ryggen." Det var den äckligaste... Då vaknade jag helt kallsvettig och jag trodde att jag skrek på hjälp men tydligen gjorde jag inte det. Men det var jättelängesen.

Usch, vad obehagligt!
Jag vaknade med ett lik i sängen en gång som efter ett tag började leva och rev mig över hela kroppen.. Hur fan hittar min hjärna på något sådant ens?


   
SvaraCitera
Kudhos

Fingerprints:

Låter rätt ballt, i alla fall om en kan kontrollera det som sker. Jag vet väldigt ofta i samband med paralys att jag drömmer men jag kan liksom inte styra så det är som att jag hör mig själv i huvudet som protesterar mot det som sker och typ ber mig själv vakna.

Till 90% kan jag kontrollera. Sen händer det saker som ska vara sådär "undermedvetna" och whatnot. Och uuuh, det låter obehagligt. När man typ säger "nä vakna nu, vakna nu, detta händer inte uuuuh". 🙁

Fingerprints: Usch, vad obehagligt!
Jag vaknade med ett lik i sängen en gång som efter ett tag började leva och rev mig över hela kroppen.. Hur fan hittar min hjärna på något sådant ens?

aj 🙁 Hjärnan är mysko ibland asså. Hoppas du slipper sånt framöver! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Hoppas du slipper sånt framöver!

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta rohypnol och ecstacy samtidigt. 


   
SvaraCitera
mynona

Positiv:

Man kan köpa det överallt...matbutiker också ibland

Tack. Kan det ge mig lucida drömmar så är saken kort sagt klar. 

Kudhos:

Haffade mina genom gymgrossisten. Vet att de finns i fysiska sportbutiker med. Jag har ju redan rätt bra förutsättningar skulle jag tro. Men det är inte direkt svårt. Det är ju trotsallt bara vanliga ämnen (Dvs. inte knark) så funkar det så är det hurra! Men om det inte gör det så får man väl nöja sig med vitamintillskottet. 

Jaså du beställde dem också via nätet? Då är det lika bra att även jag gör det. Det heter alltså ZMA, kort sagt, det är ingen fortkortning av namnet? Pm:a mig gärna en länk! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Vad har ni för erfarenheter utav sömnparalyser?

Har haft problem med svåra sömnparalyser, ofta i samband med drogutlösta psykoser (inte så konstigt kanske) och annan stress i vardagen.

Fingerprints: Kan jag få bort dem på något sätt? Kan det som allt annat i mitt liv vara stressrelaterat?

Ja, det är förmodligen stressrelaterat. Chilla.


   
SvaraCitera