Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem


Ämnesstartare

Heej alla som är vakna!
Finns det någon mer än jag som har sömnproblem?
Jag har jättesvårt att somna och är inte trött.
Är det någon som har samma problem eller som kanske vet vad man kan göra åt det ? [bigsmile]
För det är väldigt jobbigt ibland...
Aja.
Godnatt.. På alla som kan sova [cute]


   
Citera

puffz:

vet vad man kan göra åt det ?

Rör du på dig under dagen? Ett förslag är att du börjar träna/promenera/whatever. Då blir du tröttare på kvällen.


   
SvaraCitera

ja fast det är ju för att mitt liv är så lyckat


   
SvaraCitera

Varför är det så ont om Q?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vaknar över 10 gånger på en natt. Har även svårt att somna väldigt ofta. Så jag har också sömnproblem.

Så som jag uppfattat det så går det enbart att få bort med kognitiv beteendeterapi. Ett tips är att inte lita för mycket på tipsen som alla normala människor kommer med. De tror att det går att få bort med en sund livsstil. Bara för att de själv inte har problemen : /


   
SvaraCitera

sylar:

Så som jag uppfattat det så går det enbart att få bort med kognitiv beteendeterapi.

Nu är ju problemen olika från person till person. Det skadar ju knappast att prova med en "sund livsstil" först?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Nu är ju problemen olika från person till person. Det skadar ju knappast att prova med en "sund livsstil" först?

Uppenbarligen inte. Men sömnproblem löses inte med motion. kthxbye


   
SvaraCitera

sylar:

Uppenbarligen inte.

Sömnproblem och orsaken till dessa kan ju skilja från person? Att just motion inte fungerar för dig behöver ju inte betyda att det inte fungerar för någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Sömnproblem och orsaken till dessa kan ju skilja från person? Att just motion inte fungerar för dig behöver ju inte betyda att det inte fungerar för någon annan.

Allting som inte fungerar för mig fungerar inte för andra heller.


   
SvaraCitera

Inte för stunden, men jag har haft. Ingen aning om hur man löser det.


   
SvaraCitera

jag har, hooho. somnar aldrig innan 3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3272

Kan finnas många orsaker till att du sover dåligt, du beskriver det inte ingående, men vårdguiden har alltid trevlig information.

Gå till skolsyster alt. vårdcentralen och kolla upp det :3.


   
SvaraCitera

Mjo. Prova först med att ge fan i koffein, för mycket socker, taskiga livsmedel i allmänhet och att motionera lite dagligen i ett par veckor innan du uppsöker hjälp... Förutsatt att du inte gjort något vettigt försök redan. Annars kommer de bara rekommendera de sakerna och skicka iväg dig igen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera