Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem


Ämnesstartare

Det tar alltid minst 1½ timme för mig att somna in när jag har gått och lagt mig. Det händer ofta att jag bara ligger i sängen i flera timmar utan någon sömn alls, detta är så sjukt jobbigt!

Fler som har samma problem? Hur brukar ni göra för att somna, vet ni några bra tips t.ex. räkna får?[blush]

Image


   
Citera

mm brukar vänta ut det, för eller senare somnar jag


   
SvaraCitera

Ja, har haft flera massa år, sover alltid - aldrig om du fattar eller. Får leva med att man är dum i huvudet onormal konstig. Lol.


   
SvaraCitera

jag har problemet att jag aldrig sover en hel natt utan att vakna, trodde det var helt normalt men mina vänner sover tydligen hela tiden från att de har somnat fram tills klockan ringer på morgonen. jag sover kanske 2-3 timmar, vaknar en kvart, somnar om och sover 2-3 timmar till osv. sjukt jobbigt, är nästan aldrig utvilad [n]

har även problem med att somna så har inga tips, men jag vet att jag räknade får en gång och minns att jag somnade när jag hade kommit till 7 eller 8 bara [blush]


   
SvaraCitera

Slappnar du av tillräckligt? Testa att lyssna på lugn musik på låg volym. Om inte något fungerar hade jag utnyttjat tiden. Inte legat i min säng, utan tex spelat datorspel [party]


   
SvaraCitera

Har exakt samma problem och har haft i ca 10 år minst...[sad]


   
SvaraCitera

Ja, efter tre timmar brukar jag oftast ge upp och går och gör något ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt mig gissa, du försöker följa samhällets idiotiska sömnrutiner?
Den dåliga nyheten är att du är en korrekt fungerande människa som inte passar in i dessa antika tradionella sömnvanor som bara bygger på disciplin och en massa annan nonsens.

Den bra nyheten är att du kan strunta i dessa sömnvanor genom att vara uppe sent på natten. Då kommer du somna eftersom det är vad kroppen är gjord för.

Du behöver inte tacka mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool][party]


   
SvaraCitera

mjo, samma här! vet dock inte riktigt om jag borde komma med några tips eftersom de jag använder mig utav ändå inte fungerar. jag blir bara stressad över att jag inte kan somna och vet om att jag måste kliva upp om några timmar, vilket resulterar i att jag inte kan somna över huvud taget liksom. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärleksmums:

mjo, samma här! vet dock inte riktigt om jag borde komma med några tips eftersom de jag använder mig utav ändå inte fungerar. jag blir bara stressad över att jag inte kan somna och vet om att jag måste kliva upp om några timmar, vilket resulterar i att jag inte kan somna över huvud taget liksom.

Precis så är det för mig också! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SJälv brukar jag alltid äta havregrynsgröt innan jag går och lägger mig. Då får man en behaglig mättnadskännsla och känner sig varm och avslappnad. Funkar perfekt för mig!


   
SvaraCitera

Yogi:

Hur brukar ni göra för att somna

Köp/Låna ngn bra bok, och läs i den tills du knappt kan öppna ögonen mer, funkar för mig när inte jag kan sova[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera