Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem


Ämnesstartare

Har inte sovit mer än 4 h per natt nue ;( Och nu är jag så less att jag ska sluta sova.


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Hejsan. jag har drabbats av stora sömnproblem nue på sistone. Är trött som ett as men kan inte somna. Har testat med allt. Somnar till slut . Sover cirka 5 h per natt vilket är för lite.

>Jag hade samma sak jobbade as mycket under julen, så kunde jag inte sova mer en 4 timmar om natten. Vakna as trött men kunde inte somna om sedan så var man ju tvungen att gå på ett nytt arbetspass.
Hade det typ så i en vecka sen dess har jag sovit typ 10 timmar om dan: O


   
SvaraCitera

du kan testa att varva ner innan du ska sova, ingen dator eller tv typ 1-2 timmar innan du ska sova

du kan även testa att läsa böcker om du inte är som jag, när jag väl börjar läsa en bok är det svårt att sluta läsa, så det blir att jag är vaken hela natten och läser


   
SvaraCitera

skaffa en hobby, ta slut på dina krafter så du tills dagen är slut, är helt utmattad. då somnar du garanterat [smile]


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Sover cirka 5 h per natt vilket är för lite.

för lite? Ja tycker nog 6 timmar är bra. jag jobbar o har gjort det i mer än ett år. går o lägger mej vid 00.00 o går upp 05.45.

annars. undvik och dricka kaffe, Te utan ta hellre varm mjölk med honung. brukar hälpa. såvida du inte tar sömnpiller.


   
SvaraCitera

Jag har det likadant fast tvärtom. [confused]

Sover 24/7 och missar en massa grejer för att jag bara sover hela jävla tiden, men är fortfarande trött som ett as varje gång jag vaknar. [cry]


   
SvaraCitera