Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem....


Ämnesstartare

herkuled:
När har du sömnproblem?

Varje gång jag ska sova

lurifax69:
Då behöver du röra på dig mer , så somnar du snabbare . 

Aa jag får nog börja göra det

Blivande_japan:
börja träna om du inte redan gör

Är alldeles för lat för de

Indiodd:
Träna och knulla reducerar stress. Helst båda samtidigt.

Kan göra de andra haha


   
SvaraCitera

parkwaydrive: Är alldeles för lat för de

vad är mest värt, vara lat och inte kunna sova
eller motverkar latheten och förhoppningsvis kunna sova
välj själv osv


   
SvaraCitera
oscar.

Använder du mobilen nära in på innan du ska sova? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vad är mest värt, vara lat och inte kunna sova
eller motverkar latheten och förhoppningsvis kunna sova
välj själv osv

Asså jag har tränat tidigare men jag är helt slut så fort jag kommer hem från skolan.

oscar.:
Använder du mobilen nära in på innan du ska sova? 

Ibland


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Asså jag har tränat tidigare men jag är helt slut så fort jag kommer hem från skolan.
Ibland

Om du kunde sova om nätterna kanske du inte var helt slut

tänkt på d ellör


   
SvaraCitera

parkwaydrive: Så min fråga till er. Hur gör ni för att somna om ni har svårt för det?

Se till att inte ha någon skärmkontakt (dator, telefon etc.) i åtminstone en timme innan du lägger dig för att sova. Sätt dig och läs en bok, serietidning, lyssna på radio/podcast eller något en stund innan du lägger dig så att du kopplar av lite. 


   
SvaraCitera
oscar.

parkwaydrive:
Ibland

Skippa att använda mobilen för nära in på när du ska sova. Försök att istället koppla av i exempelvis soffan innan du går och lägger dig i sängen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Om du kunde sova om nätterna kanske du inte var helt slut

tänkt på d ellör

Men va? Jag har ju aldrig kunnat sova om nätterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hajpojken:

Se till att inte ha någon skärmkontakt (dator, telefon etc.) i åtminstone en timme innan du lägger dig för att sova. Sätt dig och läs en bok, serietidning, lyssna på radio/podcast eller något en stund innan du lägger dig så att du kopplar av lite. 

Har faktiskt testat de med. Flera gånger faktiskt å de funkar inte de heller 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oscar.:

Skippa att använda mobilen för nära in på när du ska sova. Försök att istället koppla av i exempelvis soffan innan du går och lägger dig i sängen. 

Jag brukar ju kolla serier innan ja går å lägger mig. Och då ligger jag redan i sängen


   
SvaraCitera
oscar.

parkwaydrive:

Jag brukar ju kolla serier innan ja går å lägger mig. Och då ligger jag redan i sängen

Testa att kolla serier på någon annan plats istället för att sedan när du kollat klart gå och lägga dig i sängen. 


   
SvaraCitera

Bästa tipsen är: drick inte koffein (annat än på morgonen), rör på dig på dagen, var inte i närheten av sängen under dagen, ha svalt i rummet, gå och lägg dig först när du känner dig trött. 


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Men va? Jag har ju aldrig kunnat sova om nätterna

om du gör något som gör det lättare för dig att somna leder det sannolikt till mer sömn=>mer ork och mindre trötthet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Bästa tipsen är: drick inte koffein (annat än på morgonen), rör på dig på dagen, var inte i närheten av sängen under dagen, ha svalt i rummet, gå och lägg dig först när du känner dig trött. 

Det är typ det jag gör. Förutom de sista


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Varje gång jag ska sova

På både helger och vardagar?


   
SvaraCitera