Aviseringar
Rensa alla

Sömnsvårigheter...


Aphr0dite:

Vad gör man när man inte kan sova?

Tränar yoga [y], det fick mig att sova [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmmmm jag har också sömnproblem i den bemärkelse att min "inre klocka" ligger ganska många timmar efter. Jag är ofta hysteriskt trött i skolan, men framåt kvällen piggnar jag till. *komma till saken!*

Jag brukar lyssna på musik, musik som inte nödvändigtvis måste vara bra, bara den är som ett "konstant flöde" utan häftiga volymkontraster och liknande.. Det tycker jag är avslappnande. Jag brukar läsa böcker tills jag blir trött, det är utmattande, och jag brukar duscha jättevarmt på kvällen så man (jag i alla fall) blir sådär mosig i huvudet så att man somnar lättare...

Dessa saker tar dock en del tid (speciellt bokläsningen)och kan därför bidra till att dygnsrytmen förvrids ytterligare :/ Det bästa av allt vore nog ändå att du ser till att få lite motion (om du inte redan får det) i form av till exempel en promenad några gånger per vecka. Det behöver inte vara något marathonlopp för att det ska ge effekt. Sen så kanske det inte är optimalt att sova som ett klubbat urdjur om ditt barn behöver tas hand om 😛

Hoppas det löser sig, mer sömn åt folket [zzz]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera