Aviseringar
Rensa alla

Söndag - en vilodag


Ämnesstartare

Herregud era åsikter är som judarna.

Många judar i USA är emot söndag som vilodag, eftersom det är Kristnas vilodag och inte judarnas (solnedgång fredag till solnedgång lördag). Är man kristen ska man vara FÖR söndag som vilodag.

Jag trodde att svenskarna var för en ledig dag för ni är lata och hatar att jobba. Det är därför ni har massvis med lediga dagar och semester/sjukskrivna dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Butiker vore ett bättre ord.

Restaurang är ingen butik [rolleyes]

El Guaje:

Jag vilar inte sämre för att en butik råkar vara öppen?

Men tanke på ALL trafik här i New York/New Jersey området så är Söndag den enda dagen där det finns knappt några bilar ute på gatorna. Många längtar till denna dag för att undvika all trafik, stress, pollution och allt annat.

Dessutom om alla har ledigt samma dag är det mer kul, för då kan man tillbringa dagen med familjen, gå till kyrkan och ha familje kul!


   
SvaraCitera

New York City:

Men tanke på ALL trafik här i New York/New Jersey området så är Söndag den enda dagen där det finns knappt några bilar ute på gatorna

Ja jag kan kanske köpa det i så pass stora städer men att vi skulle införa en vilodag i hela världen tycker jag personligen inte är nödvändigt.


   
SvaraCitera

New York City:

Nej, alla får göra vad de vill på en sön (Du röstade på detta alternativ)

Hatar att vara i länder där det är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Ja jag kan kanske köpa det i så pass stora städer

Ja men trots att de flesta butiker är öppna på söndagar här i New York City halvdag är det hälften så tomt på gatorna än resten av veckan.

Det ända dagarna där det är nästan helt tomma gator är bara på Påskdagen, Thanksgiving och Juldagen då allt är stängt.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

New York City:

Nej, alla får göra vad de vill på en sön (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

New York City:

Nej, alla får göra vad de vill på en sön (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

New York City:

Restaurang

Ingen dator heller [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

mm jävla lata fetton

Utan mat dör man [bigcheers]


   
SvaraCitera

New York City:

Utan mat dör man

Det här kommer kanske som en chock för dig, men det finns andra sätt att få i sig mat än att gå på restaurang.


   
SvaraCitera

New York City:

Nej, alla får göra vad de vill på en sön (Du röstade på detta alternativ)

Varför skall det vara en vilodag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det här kommer kanske som en chock för dig, men det finns andra sätt att få i sig mat än att gå på restaurang.

Det ar darfor alla livsmedelsbutiker ar oppna i Bergen County, NJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

Varför skall det vara en vilodag?

1. Kunna tillbringa tid med familjen
2. Kunna ga till kyrkan
3. Inte behova oroa sig att jobba
4. Slappna av
5. Ingen trafik
6. Tyst/tomma gator & lugnt
7. Respektera Gud, han vilade sjunde dagen, nagot vi alla borde gora.

Nr. 3 att inte behova oroa sig for att jobba... jo det ar sant! Manga som jobbar inom retail maste jobba pa en Sondag nan gang, om inte varje sondag.


   
SvaraCitera

New York City:

Jag tycker att söndag borde vara en vilodag i världen för att ha en vilodag. Vad tycker du?

Nej. Ibland känner man för att sitta hemma o slappa, och ibland vill man göra saker. Stör mig på att allt (de mesta) har stängt på lör- söndagar också. :/


   
SvaraCitera