Aviseringar
Rensa alla

Sönderblekt hår tar tid att torka.


Ämnesstartare

Myksa:

2. Ditt sönderblekta hår har antagligen just nu inget fettlager. Om vattnet "sitter löst" på ett fettlager som inte ens vill nudda vattnet så är det lättare för vattnet att "hoppa över" till luften.

Det kanske även kan ha att göra med att vattnet då också kan "gömma sig" mellan hårstråna lättare så att det blir i viss mån isolerat och därför inte dunstar lika lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det kanske även kan ha att göra med att vattnet då också kan "gömma sig" mellan hårstråna lättare så att det blir i viss mån isolerat och därför inte dunstar lika lätt.

Ja just det. [smile]
Tätpackat och antagligen slitet och fjälligt hår som som stänger inne vattnet. [y]


   
SvaraCitera

Tror att fjällskikten på dina hårstrån inte längre ligger jämt utmed hårstrået utan är resta och utspretade åt alla möjliga håll, därför har vattnet svårare att rina av håret och måste vaporisera istället - vilket ev. tar längre tid.

Så är det för mig, har jag fått lära mig, bara det att mitt hår är lockigt snarare än sönderblekt och därför tar längre tid på sig att torka då vattnet får rinna i spiraler nedåt, jämfört med när det får rinna längst med ett rakt hårstrå vilket går betydligt snabbare.

Se vad jag kan [cool]

Edit: och kanske + det myksa sa 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar svaren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir ju bara tuggummihår tillslut. Minns att mitt hår utan problem gick att dra bort bara man var lite oförsiktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det blir ju bara tuggummihår tillslut. Minns att mitt hår utan problem gick att dra bort bara man var lite oförsiktig.

Så är mitt nu 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Så är mitt nu 🙁

Åh [sad]
BLEK INTE MER!!!
Är hela håret så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är hela håret så?

Aah, det sticks att ligga på kudden om natten 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Aah, det sticks att ligga på kudden om natten 🙁

Minns [sad] Så ibland när man vaknade så stannade lite hår kvar på kudden. Gick till frisör där jag fick en massa förmaningar och blev jättekortklippt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gick till frisör där jag fick en massa förmaningar och blev jättekortklippt.

Aamen frisörer är så gay.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Aamen frisörer är så gay.

Mm de är ju det, men jag har nu hittat en bra. Hon är jätteung och söt.


   
SvaraCitera
blum
 blum

ska du färga jätteblått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm de är ju det, men jag har nu hittat en bra.

Träffade snälla frisörer igår för de gnällde inte fast de nöp lite i mitt hår. Frisörer brukar gnälla. "BUHUU HÅRKVALITET BUHUUU DET E BARA Å RAKA AV HELA SKITEN BUHUU VAD HAR DU GJORT DUMA FLICKA"
gay

blum:

ska du färga jätteblått?

Ja, JÄTTE!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Träffade snälla frisörer igår för de gnällde inte fast de nöp lite i mitt hår. Frisörer brukar gnälla. "BUHUU HÅRKVALITET BUHUUU DET E BARA Å RAKA AV HELA SKITEN BUHUU VAD HAR DU GJORT DUMA FLICKA"
gay

Kunde de inte ha klippt dig lite då? De verkade ogay ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kunde de inte ha klippt dig lite då?

Ne skulle ba köpa inpackning å grejer.
Kostar pengar att bli klippt!


   
SvaraCitera