Forumet - Sött eller sexigt?

Sött eller sexigt?

612 0 82

Spana också in:

isola:

Fast japaner med en sund syn på barn och vuxna tänker nog också så.

AKB48 är Japans största popband och de är galet populära i Japan. Just denna låt röstades fram som den andra bästa 2010 (vinnaren var en annan låt från AKB48).

Jag kan förstå att du inte tycker det är söt, men frågan är om du kan förstå att i princip hela Japan älskar sånt där just för att det är så gulligt.

Eller är sunt förnuft/dina egna åsikter det som hela världen ska rätta sig efter?
oskar_det:

Eller är sunt förnuft/dina egna åsikter det som hela världen ska rätta sig efter?

Ja det vore väl skönt och betryggande om fler använde sig av sitt sunda förnuft.

oskar_det:

AKB48 är Japans största popband och de är galet populära i Japan. Just denna låt röstades fram som den andra bästa 2010 (vinnaren var en annan låt från AKB48).

Många ser dem nog som ett humoristiskt band.
Men varför flyttar du inte till Japan? Det är ju enligt dig paradiset för folk som gillar barn.
isola:

Ja det vore väl skönt och betryggande om fler använde sig av sitt sunda förnuft.

Alla borde få ha sin egen åsikt utan att bli kallade för saker eller stämplade. Håller du inte med om det?

isola:

Många ser dem nog som ett humoristiskt band.

Ja, och gulliga. Det säljs hur många photobooks som helst.

Det är en kulturskillnad mellan Sverige och Japan. I Sverige förväntas du "växa ifrån" gulligheter och tecknade serier när du är i övre tonåren, i Japan förväntas du hålla kvar vid gullighet även när du är vuxen.

Du verkar ha lite svårt att fatta att det har med kultur att göra.

Tyvärr är det väldigt svårt att som utlänning bosätta sig i Japan och få jobb där. Men jag pluggar japanska och målet är att flytta dit vad det lider.
oskar_det:

isola: Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.

Svennar.

Även om det säkert stämmer att de flesta i Sverige inte tycker att det är sött/sexigt (antagligen pga att det inte är något vi är vana vid) så kan du ju inte dra alla över en kam. Du är väl svensk? Du gillar det ändå [party].
nubbie:

så kan du ju inte dra alla över en kam.

jag önskar att så var fallet, att jag inte skulle göra det. Men folk i Sverige är som dom är. Allt ska vara macho och "vuxet" och man ska supa och skvallra. Urk.

nubbie:

Du är väl svensk? Du gillar det ändå

Jag är i klar minoritet, ungefär som Sveriges manga-fantaster.