Aviseringar
Rensa alla

Sött eller sexigt?


Ämnesstartare

isola:

Ja det vore väl skönt och betryggande om fler använde sig av sitt sunda förnuft.

Alla borde få ha sin egen åsikt utan att bli kallade för saker eller stämplade. Håller du inte med om det?

isola:

Många ser dem nog som ett humoristiskt band.

Ja, och gulliga. Det säljs hur många photobooks som helst.

Det är en kulturskillnad mellan Sverige och Japan. I Sverige förväntas du "växa ifrån" gulligheter och tecknade serier när du är i övre tonåren, i Japan förväntas du hålla kvar vid gullighet även när du är vuxen.

Du verkar ha lite svårt att fatta att det har med kultur att göra.

Tyvärr är det väldigt svårt att som utlänning bosätta sig i Japan och få jobb där. Men jag pluggar japanska och målet är att flytta dit vad det lider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

isola: Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.

Svennar.

Även om det säkert stämmer att de flesta i Sverige inte tycker att det är sött/sexigt (antagligen pga att det inte är något vi är vana vid) så kan du ju inte dra alla över en kam. Du är väl svensk? Du gillar det ändå [party].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

så kan du ju inte dra alla över en kam.

jag önskar att så var fallet, att jag inte skulle göra det. Men folk i Sverige är som dom är. Allt ska vara macho och "vuxet" och man ska supa och skvallra. Urk.

nubbie:

Du är väl svensk? Du gillar det ändå

Jag är i klar minoritet, ungefär som Sveriges manga-fantaster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, jag dör. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem är den som har röstat förutom jag? Vågar du trädda fram eller är du rätt att din sociala status på forumet sjunker? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Över 52 miljoner tittar

Rättelse: 52 miljoner har sett videon. 22 543 gillar, 8 611 gillar inte. Jag tänker inte titta själv eftersom jag inte tänker köpa data (mobilt bredband stryp pga överskridit max tillåtna 20 gb/månad) för att se på något som beskrivs som:

RadioAktivMakaron:

efterblivet imo

stereo total:

Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.

Jag har dessutom tittat igenom kommentarerna lite...

"ok i love the song but what is up with the music video O_O"

"If you check out the video stats, this video is most popular with:

Male 35-44

Male 45-54

Male 25-34"
Detta får mig bara att undra - räknar denna statistik bara träffar? Exempelvis gick jag in på den för att kolla kommentarerna, inte videon.

"oh god, what is the point of this video...?"

Sen fick dessa kommentarer mig att skratta:
"I don't know why, but I can't stop myself from watching this video. I'm a straight girl too!!!"

"WHAT IN THE FUCKING I HATE AC DC VIDEOS ITS THE THIRD TIME I GET to A JAPANESE SONG!"
[bigsmile][bigsmile]

"oh god, what is the point of this video...?"
Vet inte riktigt hur man ska tolka detta...

"hahaha wtf lol"
[confused]

"It's kinda annoying how they always try to look cute"

"......wtf"

"Anyone wanna tell me what this is about?"
lol'd igen

"WTF"

Nu ska jag resonera eller snarare "argumentera" som du så ofta gör, vhfaj. Många gillar videon för att dom är hjärndöda ynkryggar som inte vågar ha sin egna åsikt.

Poängen är att försöka få dig att fatta att även om dom flesta enligt kommentarerna gillar videon, så finns det dom som fortfarande inte gör det.

oskar_det:

målet är att flytta dit

Jag vet nog allt varför du vill flytta dit[wink][ops]Trodde dock att thailand var vanligare[ops]

Nä, tacka vet jag epic nyan cat

Legat uppe kortare tid, men har bara 9 miljoner färre visningar.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Rättelse: 52 miljoner har sett videon.

Ja, precis det skrev jag.

Storchen84:

22 543 gillar, 8 611 gillar inte.

Den största delen som inte gillar kommer förmodligen utanför Japan eller är avundsjuka tjejer.

Storchen84:

Jag har dessutom tittat igenom kommentarerna lite...

De engelska kommentarerna ja.

Storchen84:

Poängen är att försöka få dig att fatta att även om dom flesta enligt kommentarerna gillar videon, så finns det dom som fortfarande inte gör det.

Har jag sagt något annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Ja, precis det skrev jag.

Nej, du skrev

oskar_det:

Över 52 miljoner tittar.

tittar

oskar_det:

Den största delen som inte gillar kommer förmodligen utanför Japan eller är avundsjuka tjejer.

Och?

oskar_det:

avundsjuka tjejer

[zzz]

oskar_det:

De engelska kommentarerna ja.

Ja, återigen: och?

oskar_det:

Har jag sagt något annat?

Inte i just denna tråd än så länge, nej. Men du har nog aldrig hållt dig för att hoppa på dom som inte håller med dig. Förväntar mig din standardreplik om hur fega folk är och hur dom inte vågar ha egna åsikter bara för att dom inte gillar videon.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Men folk i Sverige är som dom är

Återigen, inte ALLA [wink]. Är väl själv i minoritet antar jag eftersom att jag inte alls kan identifiera mig med det du skrev...

Att folk i x "är som de är" kan man dessutom säga om vilket land som helst, det finns ju alltid en viss typ av personer som är vanligast. Du verkar ju t.ex. gilla ungefär samma saker som majoriteten i Japan. Vad man sen tycker om den "typiska" personen beror ju på ens egna åsikter, värderingar, intressen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Vem är den som har röstat förutom jag? Vågar du trädda fram eller är du rätt att din sociala status på forumet sjunker?

Det har den ju redan gjort, det är RadioAktivMakaron som röstat [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget av det, bara efterblivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

tittar

Har du hört talas om att ett visst program har ett X antal tittar?

Storchen84:

Och?

De som kommer utanför Japan reagerar förmodligen som ni på forumet gör medan japanerna tycker det är gulligt. [love]

nubbie:

Återigen, inte ALLA

Nej, jag vet. [smile] Men de flesta. Men visst finns det svenskar som gillar den typiska, japanska gulligheten också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Har du hört talas om att ett visst program har ett X antal tittar?

[tard]Du gjorde det igen, du menar tittare. Och jag vet inte om det bara är jag, men för mig är det skillnad på att ett visst program har tittare och en youtube-video har visningar. Ett program är något som många tittar på varje vecka eller när det nu sänds. En youtube-video är något som visats x antal gånger. Det finns inget i antalet visningar som säger hur många som följer dom som medverkar i videon eller den som publicerat den och hur många som bara "snubblat" in på den för att den blivit länkad på ett forum som exempelvis detta av någon som exempelvis dig.

oskar_det:

De som kommer utanför Japan reagerar förmodligen som ni på forumet gör medan

Du har definitivt missat poängen. Av dom som inte är från japan så finns det både dom som gillar videon och dom som inte gör det.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Av dom som inte är från japan så finns det både dom som gillar videon och dom som inte gör det.

Ja? Men hur många är det som gillar respektive ogillar eller tycker den är konstig?

Du får gärna tycka någonting är knäppt, men om du inte kan förstå eller respektera att andra tycker om något du tycker är sjukt och äckligt, DET kan jag inte med! [mad]


   
SvaraCitera