Aviseringar
Rensa alla

Sött eller sexigt?


Ämnesstartare

isola:

Ja det vore väl skönt och betryggande om fler använde sig av sitt sunda förnuft.

Alla borde få ha sin egen åsikt utan att bli kallade för saker eller stämplade. Håller du inte med om det?

isola:

Många ser dem nog som ett humoristiskt band.

Ja, och gulliga. Det säljs hur många photobooks som helst.

Det är en kulturskillnad mellan Sverige och Japan. I Sverige förväntas du "växa ifrån" gulligheter och tecknade serier när du är i övre tonåren, i Japan förväntas du hålla kvar vid gullighet även när du är vuxen.

Du verkar ha lite svårt att fatta att det har med kultur att göra.

Tyvärr är det väldigt svårt att som utlänning bosätta sig i Japan och få jobb där. Men jag pluggar japanska och målet är att flytta dit vad det lider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

isola: Det är varken sött eller sexigt med 25 åringar som leker att dom är 5år.

Svennar.

Även om det säkert stämmer att de flesta i Sverige inte tycker att det är sött/sexigt (antagligen pga att det inte är något vi är vana vid) så kan du ju inte dra alla över en kam. Du är väl svensk? Du gillar det ändå [party].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

så kan du ju inte dra alla över en kam.

jag önskar att så var fallet, att jag inte skulle göra det. Men folk i Sverige är som dom är. Allt ska vara macho och "vuxet" och man ska supa och skvallra. Urk.

nubbie:

Du är väl svensk? Du gillar det ändå

Jag är i klar minoritet, ungefär som Sveriges manga-fantaster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, jag dör. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem är den som har röstat förutom jag? Vågar du trädda fram eller är du rätt att din sociala status på forumet sjunker? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Över 52 miljoner tittar