Aviseringar
Rensa alla

Sojamjölk utan sockr


Ämnesstartare

finns d nån sojamjöl utan sockr? och isf hur smakar den?

skit kan jag tänka mig, då jag tycker vanlig sojamjölk inte är så god men har iofs bara testat det en gång

jag misstänker att jag är laktosallergiker
nämligen [n]

[love][love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, det finns sojamjölk utan socker, och ja, den smakar skit. Är lämplig i matlagning, men att dricka som den är krävs det en redig karl till.

Föreslår havremjölk eller rismjölk, eller sesammjölk/mandelmjölk ifall du orkar göra egen, om du ska ha en osötad växtmjölk till måltidsdryck. De är alla betydlige godare (även om jag personligen föredrar den sötade sojamjölken).

Behöver du mer hjälp i en laktosfri vardag är det bara att hojta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk är ju inte ens gott[cute]


   
SvaraCitera

postis_per:

mjölk är ju inte ens gott[cute]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

[love]

[cute]


   
SvaraCitera

Sötad sojamjölk är det bästa, vänj dig vid det. Mhm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dricker alltid osötad sojamjölk. alpros röda! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

mjölk är ju inte ens gott

nej, inte vanlig mjölk, alltså det e inte gott o dricka mjölk som den är. :X men typ till gröt o sånt vill man ju ha mjölk

internet:

havremjölk

blä! kan nog inte smaka så gott.. har smakat havreglass o det va inte my cup of tea Image men sedan så är jag ju en väldigt kräsen människa också

internet:

sesammjölk

hm låter intressant!

internet:

Behöver du mer hjälp i en laktosfri vardag är det bara att hojta.

ja tack! fast samtidigt vet jag ju inte ens om jag är laktosallergiker men men jag ska hålla mig borta från vanlig mjölk o så ett tag o se om de blir nån skillnad. [cute]

Butterscotch:

dricker alltid osötad sojamjölk. alpros röda!

mm den ska testas! ska köpa den sen, om den finns här! btw, alpros yogurt är så jäävla god! [y] blåbär. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

mjölk är ju inte ens gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alpro soya light, den har jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

sockr

Den nya förkortningen?

Sockr
Mjölnr
Samr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

a, det finns sojamjölk utan socker, och ja, den smakar skit. Är lämplig i matlagning, men att dricka som den är krävs det en redig karl till.

pff dricker den utan problem.


   
SvaraCitera

Kittieh:

hm låter intressant!

Kittieh:

ja tack! fast samtidigt vet jag ju inte ens om jag är laktosallergiker men men jag ska hålla mig borta från vanlig mjölk o så ett tag o se om de blir nån skillnad. [cute]

Mixa sesamfrön (fungerar med mandel, nötter och andra frön också) och tillsätt vatten, till lagom konsistens. Att mixa mandel och russin med vatten är mycket gott. Går att söta med banan, blir mer som en smoothie då, dock, än en mjölk.

Sojamjölk är fortfarande bästa alternativet till matlagning dock. Då osötad, om du inte gör pannkakor då sötad passar utmärkt.

Tilda1988:

pff dricker den utan problem.

Den smakar fortfarande röv. Fast det gör både vanlig mjölk, sötad sojamjölk, havremjölk och rismjölk också.

Bara ett par nötjmjölker som är goda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Mjölnr

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

fåglkvittr


   
SvaraCitera