Aviseringar
Rensa alla

Solarium


Idek
 Idek
Ämnesstartare

Är det en jättedum idé att börja sola solarium? Jag vet att det är farligt osv men jag är ju så jäkla blek, ser sjuk ut.. Jag orkar inte använda self tanner osv, är alldeles för lat för det så tänkte att jag iaf kan testa. Eller är det inte alls smart? (Är 16)


   
Citera
Ämnesetiketter

du kan ju alltid testa men tänk på konsekvenserna ifrån det. Annars finns ju att man kan gå till ett ställe där de sprey tanar dig 


   
SvaraCitera

Jag är väldigt misstänksam mot solariesolen. Järmför man med "äkta sol" så drar jag själv den jämförelsen med "statsfolket" som kommer ut på badstränderna sommartid och inte har exponerat sin blekvita nakna kropp en enda minut sedan förra sommaren och helt hämningslöst lägger sig och solar 8 timmar per dag veckan efter midsommar i fullt strålande sol och efter bara ett dygn ser ut som en nykokt hummer dvs mörkröd.  Mycket glad

Har faktiskt ingen koll på hur farlig solariesol är med äkta vara. Men jag skulle ALDRIG själv lägga mig på ett solarie. Tumme ned
Sedan beror det lite på vad du har för hudtyp... väldigt ljus eller lite mörkare. OBS att med mörkare menar jag inte afrikan i detta fallet utan bara lite mörkare "svensk" hudtyp, mörkare ögon osv...

Forskare varnar: Solarier ännu farligare än du tror ”Strålningen kan utveckla tumörer”
http://www.aftonbladet.se/halsa/hud/article14883799.ab

Sola solarium är dummare än vi tror
Solen är en förutsättning för allt liv på jorden och strålarna ger oss värme och välbefinnande. Men alla vet att solning kan ge cancer och får huden att åldras i förtid. Ändå har vi så svårt att motstå den och efter en regnig sommar kan längtan efter brun hy och värme få många att söka sig till solariet. Men hur farligt är egentligen solariesolande?

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=230&tem=2

Är det farligare med solarier än med solen?


   
SvaraCitera

De farligt om du solar varje dag i några månader irad , annars inte .


   
SvaraCitera
mens
 mens

lurifax69:
De farligt om du solar varje dag i några månader irad , annars inte .

så är det ju ej


   
SvaraCitera

mens:

så är det ju ej

Jorå .


   
SvaraCitera
mens
 mens

lurifax69:

Jorå .

vad haru för källapåderå


   
SvaraCitera
soviet

det ökar ju risken för hudcancer o huden åldras snabbare

avgör själv om det är värt 


   
SvaraCitera

mens:

vad haru för källapåderå

Wikipedia duuh


   
SvaraCitera