Aviseringar
Rensa alla

Soldater förtjänar bättre


Ämnesstartare

Tjena!

Håller på att göra videoklipp som hyllar soldater där ute.
Gör en dokumentär för tillfället så tar tid innan jag laddar upp något nytt.

Ta en titt och prenumerera snälla!

http://www.youtube.com/user/labidala?feature=mhum


   
Citera

nej men


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker du börjar i fel ände. du borde istället köra på mycket explosioner, vapen och patriotisk och pampig musik!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasså? Det tyckte inte TV bolaget som hyrde mig för att göra redigringen åt dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åkej!
För det första! Vad vill du förmedla med denna film?
För det andra! Vilken nation ska det sändas i?
För det tredje! Sluta blanda en jävla massa olika nationaliteter, det stör.
För det fjärde! Det heter "will not" eller "won´t", inte wont.

Och sist med inte minst! Ska du ha musik kan du väl åtminstone ha någon som inte handlar om NYC.

Det är ju kul att du vill hjälpa, men gör något istället för att göra ännu en jävla supportvideo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att alla soldater är hjältar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ironin ligger i att du har fullt fokus på den amerikanska militären som har haft frivillig värnplikt sen efter andra världskriget. Alla har de haft ett val och om deras val har varit att kriga, så tänker inte jag sörja dem.

Dessutom så failar du något grovt i form av att man inte kan läsa hälften av citaten då de är på screen alldeles för kort tid och dessutom oftast är mot ljusa bakgrunder.

Ditt val av låt suger rätt grovt också.

MaxSupeR:

Det tyckte inte TV bolaget som hyrde mig för att göra redigringen åt dom.

Ironin ligger i att du inte kan stava till redigering.

You Fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soldater förtjänar bättre? Vadå bättre? Bättre mat, bättre skyddsutrustning, bättre lön, bättre.. arbetsförhållanden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ironin ligger i att du har fullt fokus på den amerikanska militären som har haft frivillig värnplikt sen efter andra världskriget. Alla har de haft ett val och om deras val har varit att kriga, så tänker inte jag sörja dem

Full fokus vill jag inte påstå (då skulle nog inte kanadickerna vara med).
Fö har USAs "drafting"lagar legat vilande sedan Vietnam om jag inte minns helt tokit. Det så dvs en yrkesarmé där ingen pliktas in.

Och nu börjar vi väl gå lite OT, men du skiter alltså också i t.ex. poliser, akutläkare, ambulanssjukvårdare och kassörer också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Soldater förtjänar bättre? Vadå bättre? Bättre mat, bättre skyddsutrustning, bättre lön, bättre.. arbetsförhållanden?

BÄTTRE KRIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

men du skiter alltså också i t.ex. poliser, akutläkare, ambulanssjukvårdare och kassörer också?

Jag skiter i dem i den mån att jag inte på något sätt tycker synd om dem, ja.

tradet:

Fö har USAs "drafting"lagar legat vilande sedan Vietnam om jag inte minns helt tokit. Det så dvs en yrkesarmé där ingen pliktas in.

1973 ja. My bad.

tradet:

Full fokus vill jag inte påstå (då skulle nog inte kanadickerna vara med).

Samma sida fortfarande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag skiter i dem i den mån att jag inte på något sätt tycker synd om dem, ja.

Nu är jag lite skadad på den fronten, jag tycker inte synd om soldaterna, men jag kan känna sympati med soldater som fått t.ex. PTSD, eller andra fysiska och psykiska skador.
Samtliga jag känner åker inte för att kriga, de åker för att de vill hjälpa andra. (och ja, även de Amerikaner jag känner).

Men hur menar du att du skiter i dessa yrkesgrupper?
jag kräver inte att du ska älska dessa människor, bara att du ska respektera deras val och tankar bakom allt. Oftast är det inte viljan att skada andra, utan viljan att hjälpa andra som får folk att söka sig till dessa yrken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Men hur menar du att du skiter i dessa yrkesgrupper?

Som sagt, jag skiter i dem i den mån att jag inte tycker synd om de, då de vet vad de gav sig in i. Jag har respekt för dem för deras insats, men jag hyser samma respekt för en ambulansförare eller en polis insats.

Men däremot sörjer jag inte livet av en soldat större än jag sörjer livet av en polis eller någon annan människa som dött. De har min respekt men inte min empati, om du förstår vad jag menar.

Det hade dock varit en annan sak om man hade blivit tvingad att bli soldat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Men däremot sörjer jag inte livet av en soldat större än jag sörjer livet av en polis eller någon annan människa som dött. De har min respekt men inte min empati, om du förstår vad jag menar.

Jag förstår helt vad du menar. jag tror vi är på samma plats, men lite olika.
Jag håller helt med dig att det inte är någon större skillnad på om någon dör i sin yrkesutövning, oavsett om det nu är en soldat eller bakfull byggjobbare (även om den bakfulle byggaren antagligen får mindre av min respekt).

Men nu. tillbaka till topic!

som många andra undrar jag också vad soldaterna förtjänar bättre av?
Jag har ett jävla gäng gissningar, men vi får se vad som vi behöver..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

BÄTTRE KRIG

MER ACTION


   
SvaraCitera