Aviseringar
Rensa alla

soleksem?


Ämnesstartare

i lördags satt jag ute i solen en timme ungefär runt kl 13 när solen är som starkast. var inte hemma och hade glömt packa med mig solkräm men jag brände mig inte (konstigt nog). däremot kliar den armen som var vänd mot solen ASMYCKET och det var som röda prickar på den i lördags kväll med. alltså är det soleksem? vill bara riva riva riva

någon mer som får så? antar att solkräm förebygger men eftersom jag inte hade någon sådan att tillgå är jag främst intresserad av något som lindrar kliandet. har snart ingen hud kvar mvh


   
Citera
Ämnesstartare

brukar få på händerna i början på sommaren sedan försvinner det. 

hade ett utbrott en gång(första gången) när jag var 15 eller något, fy fan. händerna var typ nästan täckta med skiten, kliade hora. fick någon medicin som hjälpte. sedan dess kommer det i början på varje sommar(om än i väldigt liten mängd). försvinner rätt snabbt. typ små knottror. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

After sun kanske hjälper. Kyla brukar ju hjälpa mot klåda ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
After sun kanske hjälper. Kyla brukar ju hjälpa mot klåda ibland.

mjo fast är osäker på om after sun hjälper två dagar efter själva solningen :/ ska googlelgoogla
kasnke ska kyla med kallvatten sålänge

passe aro : fick någon medicin som hjälpte. sedan dess kommer det i början på varje sommar(om än i väldigt liten mängd). försvinner rätt snabbt. typ små knottror.

skippar helst besök på vårdis dock 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: mjo fast är osäker på om after sun hjälper två dagar efter själva solningen :/ ska googlelgoogla
kasnke ska kyla med kallvatten sålänge

det funkar under hela bränningstiden tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malignt melanom???? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm jag brukar få så ibland. Det är nog ganska vanligt tror jag. 😮 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aloe Vera. inte vatten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Malignt melanom???? 

nä förhoppningsvis inte men ska kolla mina fläckar snart

amsi:
aloe Vera. inte vatten!

varför inte vatten? för att det torkar ut? tror det har gått ner lite av sig självt nu dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får det varje sommar pga har kass hy med dålig pigmentering. Brukar dock blekna bort efter någon dag eller så. Sen får jag också i händerna samt på sidan av fötterna och mellan tårna på våren och försommaren, men det tror jag inte är ifrån solen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: på sidan av fötterna och mellan tårna

kan det inte vara något med gräs då? om du går barfota iallafall. annars kanske det är värmeutslag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: kan det inte vara något med gräs då? om du går barfota iallafall. annars kanske det är värmeutslag

Nej det är en hudsjukdom som jag haft till och från ända sen jag var liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Nej det är en hudsjukdom som jag haft till och från ända sen jag var liten.

jaha! finns det inget man kan göra åt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: jaha! finns det inget man kan göra åt?

Jo. Jag har recept på en stark hydrokortisonsalva som dels lindrar klådan och dels får utslagen att läka snabbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

nä förhoppningsvis inte men ska kolla mina fläckar snart

varför inte vatten? för att det torkar ut? tror det har gått ner lite av sig självt nu dock

ja, och irriterar!


   
SvaraCitera